Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Elpriser - hvor meget koster en KWh for en virksomhed?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg arbejder på en forretningsplan, hvor et vigtigt input er prisen for el for både private og virksomheder.

Jeg har et godt overblik over prisen for el for privat personer, men ikke hvad det koster for en virksomhed, da jeg mener at nogle el afgifter kan trækkes fra. mine spørgsmål går på:

- Hvilke afgifter kan virksomheder trække fra?

- kan alle virksomheder trække det samme fra?

- Hvad er prisen på el pr. kwh for forskellige virksomheder? (har i nogle konkrete eksempler?)

Al hjælp vil blive taget imod med kyshånd, håber der er nogen som kan hjælpe.

Mvh

MadsB

Tilmeldt 1. Feb 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor går du ned på den lokale pub (amino) for at få info om elpriser? Har du overvejet at spørge et el selskab?

Selv hvis der var en der svarede dig, så ville svaret være ubrugeligt da der ikke er nogen garanti for at det er sandt!! Du kan ikke basere et firma på hvad en tilfældig person på amino svarer dig!

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Den del af virksomhedens elforbrug der falder indenfor reglerne for process-energi så er det ca. 0.90 kr/kWh. OBS Der er nogle virksomheder som slet ikke kan fradrage efter process! Der er tale om moms-besparelsen og fradrag i afgifter.

El som ikke er process men komfort-energi har en anden sats.

Derud over afhænger det jo af elleverandør og virksomhedens tilslutning specielt med henblik på transport-tarriffen ud fra kundetypen (A/B/C kunde).

Se f.eks. her: https://www.pwc.dk/da/publikationer/2019/01/afgiftsvejledning.html

Tilmeldt 12. Apr 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

@Hanssing tusind tak for dit svar det er en kaempe hjaelp! Rapporten fra PWC er yderst detaljeret og meget brugbar :)

Mvh 

Mads

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)