Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skifte fra presta shop til hosted færdigdesignet løsning

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 1. May 19
Indlæg ialt: 12
Fra  Klovshoppen Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

ProC:

Hvis dit indlæg havde indeholdt oplysning om, at løsningen ikke var brugbar uden dyre tilretning, ville det have hjulpet på firståelsen🤔🤗😁
I det indlæg jeg svarede på, afviste du blot en pris på kr. 787,-/md. som værende alt for dyrt i forhold til, hvad du stiller af krav. Og det var det, jeg reagerede på...



Jeg kan helt klart følge, at du af andre årsager afviser løsningen. Men det fremgik ikke af dit indlæg. Og det var dit indlæg jeg svarede på - jeg er ikke synsk.

Havde du nu læst tråden, så havde du måske set sammenhængen, jeg beklager jeg generer dig med mit opslag. Jeg svarer faktisk følgende:

Dandomain var egentlig den jeg satsede på, men blev meget overrasket over den kræver en masse tillægsprodukter plus en programmørhvis det skal tilpasses mine ønsker.

Jeg får svaret det kan gøres for 189,- hvilket jo er meget misvisende, da jeg allerede har dortalt at med mine ønsker starter noget højere samt kræver en programmør. . Herefter kommer det svar du ikke fanger, da du ikke læste tråden før du svarede.

Jeg vil gerne fortsætte med at bruge min tid på at sætte dig ind i tråden, men for os alle ville det altså være noget hurtigere, hvis du selv lige læste tråden igennem ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Knud,

Jeg ved ikke om det er blevet skrevet, men det smarteste ville være at lave en kravspecifikation på de komplekse prismodeller du har.

Hvis der er andet på din webshop som du har en fornemmelse af, at det er lidt specielt, så få det beskrevet, gerne i powerpoint. Og gerne beskrevet så en person uden nogen som helst forståelse, ville kunne forstå hvordan det skal programmeres.

Typisk, når der kommer meget komplekse leverings- eller betalingsmodeller, kan det tage meget lang tid at forstå, for en programmør, hvordan en webshop har arbejdet, gennem mange år. Det er nemt for webshopejeren at forklare, men kan være ekstremt svært at programmere.

Når du har den beskrivelse af dine pris- og leveringsmodeller, kan du arbejde udfra samarbejdspartnere, dvs. hvis du starter med at kigge på f.eks. ShipMondo (tidligere Pakkelabels) og tænker "Ok, det er en god samarbejdspartner". Hvilke integrationerne har de? Det er Magento, Dandomain osv. Er der flere samarbejdspartner du tænker du vil bruge, så se hvilke shops de understøtter.

Så kan du kontakte f.eks. et Magentobureau og få et tilbud på websitet inkl. hosting, support og opstart. Der vil nok være en medium/stor udgift i starten hvis dine prismodeller er meget komplekse. Men det er jo en engangsinvestering.

Amino vil du nok få tilbud eller forslag om webshopssystemer, hvor den som foreslår det sælger systemet. Jeg kan desværre se at mange foreslår dig systemer uden overhovedet at spørge ind til dine prismodeller, hvilket er det allerstørste issue med din nye løsning, så kan men ikke bare anbefale et system og sige det er nemt og billigt uden at kende kundens meget specifikke behov, det er en ommer, fordi det kan gå hen og blive max besværligt i virkeligheden.

Umiddelbart ville jeg selv foreslå dig at udvikle i uCommerce eller Magento, fordi de kan kodes op til præcis det du ønsker, samtidig er de skalerbare. Så skal du bare finde den rette host og det rette bureau. Jeg tror du vil komme bedst afsted med en Magento i dette tilfælde. (Jeg arbejder ikke selv med Magento/PHP, men jeg ved at det kan tilpasses til den enkelte kunde). Prøv at tage fat i Kim (fra denne tråd), eller TRIC (https://www.tric.dk/) som jeg har arbejdet med på et tidspunkt, du har altid ret til at få en pris, baseret på din kravspecifikation. Der findes mange Magentoudviklere i Danmark.

Kan du ikke selv udarbejde en kravspeficikation, kan bureauet også hjælp med det.

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Knud.
Jeg ser ikke hvorfor Prestashop ikke kan bruges, vi har lavet noget lign det du efterspørger i wordpress, og kan det laves i wp, så kan det også laves endnu bedre i Prestashop, specielt den nye PS 1.7
Det er et spørgsmål om at købe og kombinere de rigtige moduler og evt. tilpasse modulerne.
Hvis du har mange produkter og varianter af hvert produkt, så vil Prestashop eller Magento være at foretrække, da det giver en enorm stor database, som de 2 systemer håndterer langt bedre end WP, men hvorfor ikke bare bygge det i Prestashop, når det nu er det du har og kender.

Jeg ser ikke nogen hostede systemer der kan det du efterspørger, uden at du skal abonnere på et hav af moduler, så du får en årlig betaling på hvad der svarer til 2-4 nye hjemmesider hvert år, hvis du altså ikke finder en udbyder der bygger siden for dig for 20-30.000 kr, og du så er bundet i nogle år med månedlig betaling, men så er det jo langt billigere at få en freelancer til at lave det 1 gang for alle til en brøkdel af prisen.

Når hosting firmaer skriver inkl support, så lad være med at tro at de arbejder gratis for dig for hverken 189, 250 eller 789 kr pr mdr, de mener at de står til rådighed med svar og evt. hvis der er problemer i systemet som er deres fejl, ellers så har de deres egne dyre udviklere til 1000+kr pr time.
Og vælger du et hostet system, så har du i de fleste tilfælde kun meget lidt adgang til filerne, det vil sige at du kan ikke hyre en billig freelancer til at lave et modul eller funktion for dig, der skal du have fat i firmaets egne udviklere, som ikke er billige.

Hvis du vil have en pris på opgaven, så er du meget velkommen til at skrive til mig på kim@cyberdata.dk med en vedsendt kort og præcis kravs specifikation på dine ønsker, så vil jeg lave en fast pris ud fra den.

Tilmeldt 1. May 19
Indlæg ialt: 12
Fra  Klovshoppen Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

pbille:
Hvis der er andet på din webshop som du har en fornemmelse af, at det er lidt specielt, så få det beskrevet, gerne i powerpoint. Og gerne beskrevet så en person uden nogen som helst forståelse, ville kunne forstå hvordan det skal programmeres.

Hej Kim 

Tak for svar. Det kan nok nemt virke som jeg er utaknemmelig, men jeg er nødt til at fastholde. Jeg søger efter andre brugeres erfaring med hosted webshop ! Jeg tror denne løsning lige pt er det der passer til mine ønsker og forventninger både teknisk og prismæssigt.. 

Jeg har ikke bedt om et tilbud på en ny webshop, jeg har ikke bedt om tilbud på at til rette min eksisterende webshop. jeg har det fint med folk tilbyder deres hjælp, men det er ikke det jeg efterspurgte. Men kan godt se min beskrivelse, kunne være mere fyldestgørende. Jeg vil helt klart følge dit råd, hvis jeg senere skifter mening og istedet vælger en anden løsning.

Jeg bruger shipmondo (pakkelabels) men integrationen går ikke så godt med min nuværende shop, derfor et taksterne lige pt. opsat manuelt.

Tilmeldt 1. May 19
Indlæg ialt: 12
Fra  Klovshoppen Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Jacobsen:
Jeg ser ikke nogen hostede systemer der kan det du efterspørger, uden at du skal abonnere på et hav af moduler,

jeg har oprette prøveshop et par steder og er måske ved at finde en løsning jeg foreløbig er tilfreds med. jeg er helt med på en velfungerende webshop der kan det hele koster. Webshoppen er en lille biting i min virksomhed, så prioriterer investering i andre ting højere foreløbig. så må jeg tilrette mine forventninger efter hvad er muligt i det valgte hostede løsning. 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)