Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstænding Vognmand 2019

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Mar 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino, og de mange vidunderlige brugere der findes herinde.

Da jeg har en kæmpe drøm om at kunne blive selvstændig vognmand, har jeg været igang med at undersøge mulighederne, men står stadig med lidt uklarede spørgsmål..

Jeg er en gut på 21, som siden barns ben har drømt om det, at kunen blive selvstændig vognmand, men jeg har nogle faglige udfordringer, mth. indlæringsvanskligheder, hvilket gør mig meget usikker på hvorvidt jeg ville kunne tage og bestå de såkaldte beviser, som skal være iorden, inden at man kan starte ud. Således vil jeg gerne høre lidt om jer, som allerede har taget de hersens beviser, hvor svært var det? Og hvad ville komme til at blive den største udfordring?

jeg har mailet lidt frem og tilbage med en repræsentant fra Frode Laursen, som gerne vil hjælpe mig igang som vognmand under dem, hvis jeg kan fremskaffe lastvognmandstilladelsen (økonomien er en anden sag) som virkelig har boostet min gnist og gejst for at kunne springe ud som vognmand. Ligeledes har jeg været igang med at undersøge mulighederne for at køre under EVT. Danske Fragtmænd som i øjeblikket søger vognmænd i Herning, hvor jeg selv er bosat. (Her tænkes Varebil Vognmandstilladelse)

Ville det være en realitet at tage springet? Jeg har via tidligere debatter & research læst mig til, at der ikke skulle være ret mange penge i det, men drømmen om at få min egen virksomhed er virkelig stor..

Jeg er diagnoseret med Indlæringsvanskligheder, hvilket betyder at mit faglige niveau er væsentlig begrænset, i forhold til normalen. Og er derfor virkelig nervøs for hvorvidt det ville være en mulighed at kunne gennemføre vognmandskurset..

Mvh

Stefan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

JA da - det er bare at springe ud i det - få det nødvendige kort og tilladelser. Har du ikke familie og venner der kan hjælpe med at teste i teori osv - Det er slet ikke sikkert du finder det så svært - Du kan givet blive en top chaufør

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Apr 06
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Som etableret i branchen vil jeg klart råde dig fra at starte med hjælp fra fx. Frode Laursen og DF Express.
Hvis du fx. lejer eller leaser lastbil gennem FL (Frode Laursen) må bilen udelukkende benyttes til at køre for dem.
Hvis de et par dage ikke har noget kørsel (de forfordeler naturligvis deres egne biler frem for fremme vognmænd) må bilen ikke bruges til at køre andet gods.
Desuden er deres km/time priser meget lave!

Jeg vil i stedet foreslå lejer igennem et selsskab, som fx. Euro Leasing.
De udlejer både trækkere, trailere, forvogne, varebiler, osv.
Fordelen ved at leje, er at du kan komme igang for små penge, og du kender dine udgifter 100%. Det er inkl. Service, dæk, alt.

Så må bilen bruges til præcist det du har lyst til.
Du er altså ikke bundet til et bestemt speditionsfirma.

Mht. Vognmandskurset, så er det bare at komme
igang. Det er ikke så svært.
Det er meget basale ting man skal lære.
Hvis du kan bruge en lommeregner, er du meget langt.

Tilmeldt 31. Mar 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

JA da - det er bare at springe ud i det - få det nødvendige kort og tilladelser. Har du ikke familie og venner der kan hjælpe med at teste i teori osv - Det er slet ikke sikkert du finder det så svært - Du kan givet blive en top chaufør

vh John H

Jeg snakker dsv ikke så meget med min familie, og jeg har ikke venner inden for branchen dsv.. Jeg har en enklet ven som fraråddede mig at springe ud som vognmand, da han efter egen mening ikke mente at der var penge i det..

Tilmeldt 31. Mar 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jensen:

Hej,

Som etableret i branchen vil jeg klart råde dig fra at starte med hjælp fra fx. Frode Laursen og DF Express.
Hvis du fx. lejer eller leaser lastbil gennem FL (Frode Laursen) må bilen udelukkende benyttes til at køre for dem.
Hvis de et par dage ikke har noget kørsel (de forfordeler naturligvis deres egne biler frem for fremme vognmænd) må bilen ikke bruges til at køre andet gods.
Desuden er deres km/time priser meget lave!

Jeg vil i stedet foreslå lejer igennem et selsskab, som fx. Euro Leasing.
De udlejer både trækkere, trailere, forvogne, varebiler, osv.
Fordelen ved at leje, er at du kan komme igang for små penge, og du kender dine udgifter 100%. Det er inkl. Service, dæk, alt.

Så må bilen bruges til præcist det du har lyst til.
Du er altså ikke bundet til et bestemt speditionsfirma.

Mht. Vognmandskurset, så er det bare at komme
igang. Det er ikke så svært.
Det er meget basale ting man skal lære.
Hvis du kan bruge en lommeregner, er du meget langt.

Hvis jeg nu fx skal tage varebilsvognmandskurset, og skal ud og tjene nogle penge hjem, hvor ville jeg så skulle finde en kørselskontrakt? Jeg tænker ikke det ville være nemt at køre pengene hjem, hvis der intet er at køre med.. Jeg tænker EVT GLS Express, eller Xpressen?

Og prisklassen mth. Lån?

Lommeregneren er mere eller mindre min bedste ven, i henhold til Matematik iværtfald. Det har ski aldrig været min stærke side.

Jeg har selv tidligere kørt distribution ved GLS under en selvstændig vognmand, så jeg har allerede en del erfaring der. Men hvad priser er, har jeg ikke styr på..

Ville et lån på 40.000 i banken, være realistisk til opstart og betaling af kurser?

~ Tusinde tak for svar!

Fra Ørestad
Tilmeldt 10. Apr 19
Indlæg ialt: 53
Fra  visibility.group Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kammerat, hvor af hans bedste ven inden for branchen er vognmand(hænger osv) som jeg lige snakkede med igår omkring dit emne. Der vil han anbefale at du leder efter leasing muligheder som også er nævnt tidligere i tråden. Så undgår du at din indtægt går i stå, når fx. FL ikke har noget arbejde til dig. 

I forhold til vognmandskurset, så er det bare at springe ud i det. Han lider selv af adhd og klarede det uden det store besvær. Husk nu på at hvor der er modvind kommer der medvind på et senere tidspunkt!

visibility.group | SEO løsninger | Tekstbureau | Reklamefilm | Grafisk design

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)