Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Abonnementsløsning for erhvervsdrivende

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg har lige nogle spørgsmål, som jeg håber jeg kan få svar på. 

Jeg går med tanker om at starte en hjemmeside, som gør det let for erhvervsdrivende indenfor en specifik branche at inddrage deres månedlige løn fra deres kunder. I dag bliver det gjort helt analogt hvor de hver især sender faktura ud, men jeg vil blot lave én hjemmeside, hvor deres kunder kan tilmelde sig abonnementsbetaling. 

Jeg står så for automatisk at inddrage pengene, og sende dem ud til de erhvervsdrivende mod et lille gebyr

Hvordan fungerer det rent skatteteknisk? Kan jeg blot sende pengene videre, og så i mit regnskab blot bogføre mine indtægter på de gebyrer jeg tager? Eller skal jeg den helt tunge vej rundt hvor jeg har alle abonnementsbetalingerne som indtægter og derefter udgifter til de erhvervsdrivende? Hvis jeg blot kan sende pengene videre som et "mellemled", så er det langt det simpleste. 

Håber I forstår mit spørgsmål - ellers må I sige til! 
Ser frem til svar. 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer,

Det findes allerede. Det er en slags betalingsservice, men jeg husker ikke hvad det hedder. Leverandørservice vistnok.

Jeg betaler Printerguys, vinduespudser etc på den måde.

Mvh Flemming

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming. 
Det kræver vidst en del teknisk viden - hvilket jeg ikke tror den branche jeg tænker på besidder. :P 

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

.. og det er også privatkunder de skal have inddraget penge fra. :-) 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de ikke besidder større teknisk snilde og det er privatkunder, de skal have penge af - så kan jeg ikke forestille mig, at de vil have en abonnementsløsning, men forlanger enten kontanter eller Mobilepay.

Jeg ville i hvert fald ikke engang selv udføre havearbejde eller rengøring for private uden at få pengene med det samme. For jeg tænker, at det er den boldgade, vi er i.

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar igen. 
Det er nu også underordnet. 

Jeg er blot interesseret i at lære lidt mere om den regnskabsmæssige proces ved sådan en løsning. :-) 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)