Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af computer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en selvstændig virksomhed hvor jeg arbejder som tolk for hørehæmmede. Området er momsfritaget.

Jeg skal have købt udstyr til at bruge, når jeg skal skrivetolke (bærbar computer, iPad, eksternt tastatur). Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg bedst gør.

Hvis jeg køber det hele gennem firmaet, og gerne vil bruge det privat også, kan jeg så kun bogføre den halve købssum i firmaet?
Og er der reelt nogen grund til ar køre det gennem firmaet, når jeg nu alligevel ikke fører momsregnskab? Er der fx noget forsikringsmæssigt hvis det er min private computer jeg bruger på arbejdet?

På forhånd tak.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 18:12

Da du er momsfritaget indgår momsen i købsprisen men du kan kun fx trække 50% af momsen fra som købspris resten af momsen er privat

Du køber computer 10.000 incl moms, fradrag i regnskabet 9.000 1000 som privat 50%

Tilmeldt 30. Nov 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:46

Tak for svaret.
Så man kan godt trække hele prisen på computeren fra i regnskabet? Bare ikke (hele) momsen?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 19:33

Ja, det det er det eneste bla aktiv, hvor man gøre det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:40

kah:

Ja, det det er det eneste bla aktiv, hvor man gøre det.

ja ja - men trådstarter er jo IKKE momspligtig i aktivitet vel - og kan jo så ikke trække moms fra i sagens natur - hvis maskinen bruges til IKKE momspligtig aktivitet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)