Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål ved produktion af møbler

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 26. May 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg har et par spørgsmål, da jeg overvejer at starte en lille hobby virksomhed med nogle møbler.

Da jeg gerne vil lave nogle møbler, men hvor jeg skal bruge skuffer og knager, hvor finder man sådanne produkter, som jeg frit kan bruge til produktionen?

Jeg har lavet nogle prototyper, men har brugt blandt andet skuffer og knager fra IKEA til at prøve ideen af, jeg kan dog ikke lave disse til at sælge, med elementer fra andre firmaer.

Især skufferne har jeg svært ved at finde.
Hvor jeg kan købe dem færdige eller usamlede og selv sætte i?

Nogle der ved om man kan finde disse nogle steder og frit bruge?


På forhånd tak for hjælpen :)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens lave det man kalder Ikea Hacks - det er der mange firmaer der bygger på.

Når du spørger på skuffer så er kvaliteten også meget afgørende. Er det snedker møbler du vil lave, eller er det billige typer?

Dette er uhyggeligt smart! https://www.youtube.com/watch?v=S074ke-EJ6U

Fra Valby
Tilmeldt 26. May 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for svar.

men hvad er et IKEA hack?
Må jeg feks købe skuffen løs hos IKEA, bruge den i mit møbel og sælge den, uden at komme i nogle problemer?
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikea Hack ser du bedst ved at søge https://www.google.dk/search?q=ikea+hack&client=opera&hs=knx&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjlybvq47viAhUIdJoKHc8oBHMQ_AUIDigB&biw=1200&bih=569

Der er en række køkkenfirmaer i Danmark der bygger på konceptet at du køber Ikea køkkener uden låger mm og så får du dem lavet i snedker kvalitet. Du må uden tvivl ikke sælge Ikea produkter som dine egne men du må gerne lave møbler hvor i der kan monteres skuffer fra Ikea som kunden køber. Det er ikke nogen elegant forretningsmodel dog, men jer er sikker på at du kan stikke et snedkerværksted 10000kr og få rigtig mange indmade til skuffer lavet. Det er en automatiseret process, og du kan reelt ringe til en række snedkere og spørge. 

Fra Valby
Tilmeldt 26. May 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Bare for at forstå det korrekt, jeg må gerne gøre møblet klar til en bestemt IKEA skuffe feks., men jeg må ikke selv sætte den i ?
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebastian:
Bare for at forstå det korrekt, jeg må gerne gøre møblet klar til en bestemt IKEA skuffe feks., men jeg må ikke selv sætte den i ?

Din kunde må købe skuffen og sætte den i, men jeg tror ikke at du må henvise til skuffe/model, men det skal du have en der er mere juridisk vidende til at svare på. Det er klart gråzoner!

Fra Valby
Tilmeldt 26. May 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for svar :)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)