Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forbrugslån vs. Skattegæld

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg får snart en ekstra indtægt på +200.000 kr. for en større arbejdsopgave. Opgaven er udført ved siden af mit daglige job, hos en virksomhed jeg er medejer af. Mine partnere i denne virksomhed er bekendt med situtationen, så ingen sure miner der.

De +200.000 kr. bliver opgjort som B-indkomst, hvilket gør at jeg efterfølgende selv skal ind og betale B-skat af beløbet.

MEN jeg faldt lige over denne artikel:
https://www.bt.dk/danmark/klar-laest-brug-skat-som-bank-og-faa-bedre-rente

Spørgsmålet er så om dette kan være rigtigt?

Jeg har nemlig selv et forbrugslån på ca. 130.000 kr. til 10% i rente (hvilket jeg synes er højt).

Ville det simpelthen være billigst at betale forbrugslån ud. Og efterfølgende lave en afbetalingsordning med Skat?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Renten hos skat 4,2% så betal lån på 10%

Du får nok en afdragsordning hos skat på max 5 gange

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

MikkelBacon:
Jeg får snart en ekstra indtægt på +200.000 kr. for en større arbejdsopgave. Opgaven er udført ved siden af mit daglige job, hos en virksomhed jeg er medejer af. Mine partnere i denne virksomhed er bekendt med situtationen, så ingen sure miner der.

De +200.000 kr. bliver opgjort som B-indkomst, hvilket gør at jeg efterfølgende selv skal ind og betale B-skat af beløbet.
det lyder ikke ufarligt _ At få honorar i en virksomhed man er medejer af - i stedet for løn med skattetræk kan let give en skat langt over 100%  https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html 

Du peger tilmed tydeligt på det overfor skat med afdragsordning - men i det hele taget - tjene 200.000 kr uden skatteindberetning i selskab du er medejer af - lyder meget farligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du overvejer at bruge SKAT som kassekredit og det kan jeg sige dig: Det ser de ikke mildt på.

I stedet for at det selskab, som du er medejer af, kan leve stille - så sætter du pludselig en kæmpe projektør på selskabet og du kan risikere at skulle til torskegilde og i utide at skulle godtgøre for korrektheden af posteringer, bilag etc.

Jeg har selv siddet i situationen for mange år siden, da driften af et tidligere selskab gik dårligt og vi havde svært ved at afregne momsen. Det var bestemt ikke rare mennesker nede hos SKAT og det skal det heller ikke være.

Endelig så er det moralsk forkasteligt, at du bevidst vil bruge SKAT som din personlige bank. Præcis den handling gør, at SKAT går hårdere til erhvervsdrivende end nødvendigt, da de ved, at der er brådne kar iblandt - som dig.

Få styr på dine finanser uden at blande alle os andre ind i det. SKAT's penge er vores penge. Hvad du gør med egne penge er jeg ligeglad med.

Tilmeldt 25. Jan 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Det er en vej jeg absolut ikke skal ned ad, kan jeg høre.

Jeg ser på andre muligheder.

Tak for svarene.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)