Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket CMS, domæneudbyder og webhotel skal jeg vælge?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 30. Apr 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.
Jeg er ny herinde, men har prøvet at læse lidt forskellige tråde for at finde et svar.

Jeg skal lave en hjemmeside til mig selv og skal have fundet ud af hvilket builder, domæneudbyder og webhotel, jeg skal benytte.

Mit site, skal ikke være kæmpe stort, det skal indeholde en forside, et portfolio - med nogle undersider, en "dette tilbyder jeg"-side og en about side med en kontaktformular.

Jeg har tidligere arbejdet i squarespace hvor jeg har bygget et helt site op (lafamigliafurniture.com), men hvor kunden allerede havde valgt squarespace og one.com. At sammenkoble de to, var faktisk relativt nemt, og begges support var upåklagelig.

PT er jeg ved at opbygge et andet site i wix, fordi det havde kunden valgt, hvor kunden også har et domæne hos one.com. wix er meget nemt at arbejde med, men der er også en del begrænsninger. Så ved ikke helt om jeg vil bruge wix.

Jeg har også lidt kendskab til wordpress, hvor jeg har adgang til et site jeg skal rette i en gang i mellem.

Her er mine tanker:
squarespace - det er for dyrt i forhold til formål jeg skal bruge det til.
wix - er meget nemt at tilgå, men har også sine begræninger.
wordpress - virker enormt indviklet at starte forfra i, men utroligt nemt at arbejde i når sitet er oppe.

one.com - upåklagelig support, men har læst en del historier om vilde prisstigninger som ikke er varslet, ved ikke om det kun er hvis man bruger deres builder.
dandomain - har læst en del om at deres service og forbindelse er for dårlig i forhold til prisen.

Jeg er ret ny i det her, så selvom jeg har erfaring med CMS og er meget lærernem, som synes jeg godt nok det er et svært valg jeg står overfor. Så jeg håber virkelig i kan hjælpe mig igang.

MVH JeriLee.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad vær med at bruge en builder. Med et CMS og en god template så er du allerede godt på vej.

Når du siger Wordpress så er du vel også åben overfor andre CMS'er? For Wordpress er jo ikke det eneste/bedste :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Feb 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har altid brugt wordpress når jeg har opbygget hjemmesider! Det er nemlig nemt når man lige kommer i gang, et godt theme på og så modificere det du selv kan og få en freelancer på Upwork til at klare resten.

Webhotel-mæssigt anbefaler jeg klart unoeuro. Sublim support, wordpress one-click install og generelt nemt interface.


Tilmeldt 30. Apr 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Som jeg skriver så overvejer jeg også Wix, som også er CMS.
Jeg er helt åben overfor andre systemer, jeg har bare kun kendskab til de tre jeg nævner. (ved godt at squarespace er mere en builder end CMS)

Så hvis du har et andet CMS du vil anbefale, så tager jeg gladeligt imod :)

Tilmeldt 30. Apr 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, det vil jeg tjekke ud. :) 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

JeriLeeUC:
Så hvis du har et andet CMS du vil anbefale, så tager jeg gladeligt imod :)

Nu bruger jeg jo selv Umbraco til næsten alt hvad jeg piller ved men om det skal være det vil jeg ikke sige. 

Fra Dokkedal
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Karlog-IT Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Til at gå igang med så kan du næsten vælge hvad som helst, når dine krav er små så kan næsten alle klare dem.

Ifhorld til CMS så vil jeg nok anbefale WordPress ene of aflene fordi det er så brugt, så der er gode muligheder for at få hjælp når/hvis du senere ønsker nogle større udvidelser.

Ydeligere så er fordelen ved WordPress at det er rimelig nemt at flytte hvis man køber et af de gode plugins, så du kan altid nemt skifte hosting udbyder når dine krav bliver størere.

Personeligt så syntes jeg ikke så godt om one.com da jeg ikke kan lide deres kontrolpanel, men du kommer forhåbeligt ikke til at bruge så meget tid i deres kontrolpanel, så det kan være et ok sted at starte. Men jeg ville nok vælge en host som bruger WHM/cPanel til deres backend. (Der er en del danske udbydere)

Tilmeldt 30. Apr 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har virkelig ingen idé om hvad det sidste du skrev, betyder :O
Fra Dokkedal
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Karlog-IT Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

JeriLeeUC:
Jeg har virkelig ingen idé om hvad det sidste du skrev, betyder :O

Kontrol panelet er der hvor du eksempelvis sætter opretter dine mail konto, installere WordPress mm. Det har ikke den store betydning for dig når du først er kørende.

One.com kontrol panel:

Cpanel kontrol panel:

cPanel kan måske virke lidt voldsom, men det er godt at arbejde i.

Tilmeldt 30. Apr 19
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Ah okay.
for mig betyder den slags ikke så meget når jeg skal starte helt forfra.
jeg er ret hurtig til at finde ud af hvordan systemerne virker.
Jeg lavde fx en stor website på 4 uger i squarespace, uden at jeg havde brugt squarespace før.

Jeg må prøve at kaste mig ud i wordpress.

Vil du anbefale at man går via udbyderen og bruger en one-click wordpress eller at man starter i wordpress ?
Side 1 ud af 2 (20 indlæg)