Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af café - driftsbudget

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg går med nogle småtanker om at starte egen virksomhed i form af en café. I den forbindelse ville jeg sætte stor pris på, at få at par ord med på vejen fra folk, som (forhåbentlig) har et indblik i branchen. Mere specifikt kunne jeg godt tænke mig at høre, om det (indtil videre) meget grove budget for driften af den café som jeg har i tankerne, er fuldstændig skudt ved siden af eller om det kan give mening.

Først kort om ideen: Planen af at overtage (ved afståelse) en cafe i København. Dette skal være et lille og hyggeligt sted, der som udgangspunkt skal kunne drives udelukkende af undertegnede. Planen er til at starte med at sælge kaffe/the/kakao m.v. både to-go og til at sidde ved et af de små borde. Derudover skal sælges sodavand/saftevand og lidt kage. På længere sigt tænker jeg at udvide til også at omfatte salg af nemme sandwiches, smoothies og friskpresset juice.
Jeg er uddannet jurist men uden erfaring indenfor branchen.

Ang. det grove budget:
Jeg tager udgangspunkt i 60 betalende gæster dagligt med en gennemsnitlig betaling på 35,-.
Pr. måned (25 åbningsdage) vil dette altså give en omsætning på 52.500,-.
På udgiftssiden forventer jeg følgende på månedsbasis:
- Husleje, driftudgifter, forbrug: 15.000,-
- Indkøb af varer (kaffe, kage m.v.): 10.000,-
- Udbetaling af løn til mig selv: 15.000,-
- Andre udgifter (forsikring, administration, affaldsafgifter m.v.) 2500,-
Alt i alt: 42.500,-

Samlet månedligt overskud: 10.000,-
(Det bemærkes at jeg ikke behøver at optage lån for at starte virksomheden op, så der vil ikke være nogle udgifter i form af renter, afdrag osv.)

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer om disse ovenstående tal er fuldstændig håbløse? Om jeg overser noget? Om nogle er tallene er for skæve? Eller om det ser nogenlunde ud?

Derudover vil jeg spørge om I har nogen idé om, hvor mange penge som skal investeres i kaffemaskiner, service, dankortterminal og diverse andre ting som skal anskaffes for at drive en café som den her skitserede?

Mange tak!

Med venlig hilsen
Kasper

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)