Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback ønskes: Er mit design for "piget"?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Det er nu endelig lykkedes mig at få stablet min blog om forfatterskab, læselyst, iværksætteri og selvudvikling på benene. Jeg vil være meget taknemmelig for lidt konstruktiv feedback. Især på følgende områder:

1: Design/farvevalg

Vil jeg skræmme for mange væk med det meget feminine design? Min mand påpegede, at der var lidt meget Jane Austen (kvindelig romanforfatter født i 1775) over det. Mit modargument var, at JEG jo er meget Jane Austen, og da det er en personlig blog, så synes jeg, at den bør afspejle den jeg er. Jeg tænker bestemt ikke at min kernemålgruppe er hardcore iværksætterfyre fra Amino alligevel (selvom I er hjerteligt velkomne) - så kan det feminine look gå, eller er det helt tosset, bloggens temaer taget i betragtning?

2: SEO

Der er meget mere, som stadig kan gøres, jeg har hovedsageligt forsøgt at optimere lidt på indlæggene til en start. Men kan jeres skarpe øjne få øje på noget, som virker modsat hensigten? Med andre ord, har jeg skidt i mit eget blomsterbed et sted? Eller har jeg overset noget, som man bare ikke må overse og SKAL have styr på fra start? Jeg blev opmærksom på permalinks og deres betydning ret tidligt i forløbet, så dem skulle jeg have styr på. Men er der andet som dem, som risikerer at ærgre mig eller give mig store arbejdsbyrder i fremtiden, hvis jeg ikke gør det fra start?

3: Andet som I eventuelt måtte brænde inde med

Jeg synes selv, at bloggen er ganske brugervenlig og at man nemt finder rundt. I må gerne tage i betragtning, at bloggen er en "amatørblog". Det vil sige lavet af undertegnede, uden nogen forudgående forudsætninger for hverken design, SEO eller lignende, andet end hvad jeg autodidakt har tillært mig af småting i løbet af det seneste halve år. Og med gratis template og de begrænsninger som det eventuelt måtte give. Ingen af delene bliver opgraderet lige pt., så eventuelle forslag til ændringer må gerne tage højde for dette - tak. I øvrigt er jeg er hamrende egenrådig og stædig, så tag det ikke ilde op, hvis jeg ikke følger alle gode råd til punkt og prikke. Jeg er ikke mindre taknemmelig for dem af den grund og alle input er meget værdsatte :)

De bedste hilsener

Amaris

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil ikke kommentere på designet, men jeg vil gerne komme med en mere generel kommentar:

Umiddelbart er det svært at se, hvad du vil med din blog?? Hvem er målgruppen?

Jeg synes, at indholdet stritter i alle retninger: Din overskrift er 'en forfatter bliver til' - og så skriver du også om bogholderi og ture til banken? Så mit bedste råd er, at du fokuserer på det, du vil fortælle om, og evt. opretter en anden blog til andre emner.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kirsten

Mange tak for dit input, det er værdsat. Det er et godt og relevant spørgsmål.

Bloggen er først og fremmest et lystbetonet projekt. Det er ikke intentionen, at den skal være en indtægtskilde. Kun indirekte da jeg selvfølgelig håber, at jeg gennem den kan få spredt lidt kendskab til vores kommende udgivelse - som altså er den, jeg gerne vil gøre til en indtægtskilde. Den får selvfølgelig sin helt separate side til den tid.

Min intention er at vise hele processen og arbejdsgangen der ligger bag at være selvudgivet forfatter. Altså fra man får den første spæde idé til en historie, til udgivelse af bogen, efterfølgende markedsføring m.m. Som selvudgivet forfatter er regnskab og markedsføring af dit produkt jo en lige så vital del af din virksomhed, som den kreative og redaktionelle proces med at skrive bogen er det. Det nytter ikke at skrive en god bog, hvis ingen ved, at den eksisterer.

Jeg mener selv, at forfatterskab, iværksætteri og selvudvikling (med fokus på at nå sine mål og drømme) går fint hånd i hånd, ovenstående taget i betragtning. Personligt tænker jeg, at emnet Læselyst faktisk er det, som stikker mest af fra de andre. Men det har igen en stor betydning for den kreative del af forfatterskabet. Fælles for alle fire kategorier er, at de er stærke interesseområder for mig. Det er noget, som jeg er passioneret omkring og gerne vil dele med andre. Og for mig er de alle en del af den samlede pakke, som er min egen vej mod at blive selvudgivet forfatter. Derfor er de - i hvert fald for mig personligt - relevante for hinanden.

Det er sådan set formålet. At dele ud af de erfaringer, som jeg gør mig undervejs, i håbet om at andre måske vil kunne få glæde af dem. Jeg tænker, at målgruppen er andre med et ønske om at skrive og udgive deres bøger selv. Alternativt nogle, som ønsker at starte op som selvstændig indenfor en anden branche, men som er helt grønne og kan have nytte af en "for dummies" tilgang til at få startet op. Og som måske mentalt har brug for et kærligt skub i ryggen til at turde at forfølge deres drømme. 

Jeg håber, at det gav svar på dit spørgsmål. Jeg vil tage det til efterretning, om jeg skal have tydeliggjort dette på bloggen.

De bedste hilsener

Amaris

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu rettet teksten på forsiden lidt til. Jeg håber, at det gør det mere klart hvad bloggens formål er. Men det afhjælper selvfølgelig kun forvirringen, hvis folk kommer ind via forsiden.

Generelt omkring målgruppen kan jeg tilføje, at min ideelle læser selvfølgelig er en, som har nøjagtig samme mål som jeg. At blive en selvudgivet forfatter. En for hvem alle kategorier er relevante.

Men tanken var samtidig, at en som gerne vil skrive en bog og udgives traditionelt på et forlag, selvfølgelig stadig kan få gavn af alt det, som findes under menuen "Forfatterskab". For det kommer jo netop til at dække hele processen fra idé og frem til udgivelse. Mens selve udgivelsen, efterfølgende markedsføring af bogen osv., vil komme til at ligge under menuen "Iværksætteri". 

Så den generelle tanke er egentlig, at man kan følge så lidt eller så meget, som er relevant for ens egen situation :)

Fra Gentofte
Tilmeldt 27. Jan 19
Indlæg ialt: 6
Fra  Chopin Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes den er ganske fin som personlig blog og så skal den da afspejle dig og det du kan li´. Jeg har 2 smådetaljer.

Først ville jeg gøre det brune omkring sitet lysere da det vil lette bloggen, men det er bare min mening. Jeg kan godt lide lyse websites.

Det næste er at jeg ville fjerne  "meta" sektionen (log in med mere) i din sidebar. Det synes jeg ikke andre skal se.

Til interne seo er det bare at installere yoast plugin så er du helt med.

Pøj pøj med den Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette

Mange tak for din feedback, det er jeg glad for.

Farver: Jeg har for en lille time siden, uafhængigt af din besked, som jeg først ser nu, siddet og ændret skrifttype og skriftfarve på headeren, da jeg selv syntes, at det var for mørkt. Jeg ved så ikke, om du har set bloggen før eller efter. Skriften er meget lysere nu.

Baggrundsfarven er stadig mørk. Må jeg gætte på, at du har set siden på din telefon? Jeg arbejder næsten altid på computeren, og her er baggrundsfarven en meget mørk, støvet lilla. Men når jeg ser siden på min telefon, så får den sådan en mere træls, brun farve, som jeg bestemt ikke synes er ønskværdig. Jeg vil selv gerne have baggrundsfarven nogle toner lysere. Min udfordring består i, at jeg har udarbejdet hele siden ud fra billedet i headeren, da det var det billede, jeg oprindeligt følte mig inspireret af. Og mine Photoshop evner rækker desværre bare ikke til at ændre på farven, uden at det ødelægger røgen som kommer op fra tekoppen i processen. 

"Meta" sektion: Dette irriterer også mig, jeg troede bare at det var et vilkår at det skulle stå der, da jeg ikke har set noget sted, hvor jeg havde mulighed for at ændre på dette. Hvis du mener, at det kan fjernes, så kigger jeg lige mere grundigt på det, for jeg vil gerne have det fjernet.

SEO: Yoast's var det første plugin jeg installerede. Det er jo en helt fantastisk hjælp, det gør det virkelig let tilgængeligt. Det har jeg brugt flittigt allerede :)

De bedste hilsener

Amaris

EDIT: Nu fik jeg fjernet meta sektionen. Jeg fjernede også "arkiver" fra sidemenuen i samme ombæring. Tak for at få mig til at kigge på det igen. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis farven på din skærm er lilla tror jeg det er din skærm som er indstillet forkert :) Hos mig ser den også brun ud. http://html-color.org/6D564A

Tilmeldt 30. Dec 14
Indlæg ialt: 8
Fra  Hostworld Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai

Tusind tak for dit input. Nu har jeg tjekket på andre skærme end min egen og det er rigtig nok min computer der stikker ud. Jeg troede, at det var min telefon og den brune farve der var afvigelsen, ikke normen. Kattens altså. Her har jeg siddet og troet, at headeren og baggrundsfarven var en støvet, afdæmpet mørklilla, mens menuerne var en lys lavendel. Og så er det i realiteten mere kaffe med fløde. Ikke at der nødvendigvis er noget galt i det, det var bare ikke det, som jeg stilede efter. 

Nå, det må jeg kigge på, så snart jeg kan prioritere lidt tid til det. Det viser jo i virkeligheden bare vigtigheden af at teste og modtage feedback. Fordi man ellers kan sidde og tro, at man har lavet ét, mens resten af verden ser noget helt andet :) 

De bedste hilsener

Amaris

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Malthe

Tusind tak for både feedback og link til mere info. Jeg har faktisk allerede haft rodet med dette, det ser desværre bare ikke ud til at virke. Jeg har haft talt med supporten hos UnoEuro, for at spørge til, hvilket slags certifikat jeg burde købe, da de udbyder flere forskellige muligheder. Jeg fik at vide, at jeg kunne bruge den gratis løsning de har inkluderet i deres hosting, som hedder Let's Encrypt. Det har jeg haft aktiveret og i mit kontrolpanel ser det således ud:

 

Altså med den grønne hængelås ud for domænenavnet. Så troede jeg at lykken var gjort, men som du også har bemærket, så står der i adressefeltet stadig bare "ikke sikker". Jeg ved ikke, om det er mig der har misforstået noget, eller om det bare ikke virker efter hensigten. Det har jeg ikke fået opklaret endnu. Jeg tænker at jeg må ulejlige deres support igen og alternativt tilkøbe et andet certifikat. 

Jeg synes, at jeg for nylig så en video om at "tvinge" ens side til at acceptere ssl eller noget i den dur. Må lige søge efter det igen. For jeg er helt enig; selvom det ikke er en side med betaling eller lignende, så giver det stadig et meget bedre indtryk, hvis det virker. 

De bedste hilsener

Amaris

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)