Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Diæter i eget firma?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra aarhus
Tilmeldt 7. Jan 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej skat "te kyndige" aminoer

Jeg rejser meget ofte til København og det koster jo nogle penge... jeg fik at vide af en ven at det bedre kunne betale sig for mig at trække diæter fra i stedet for at samle boner på mad, kaffe etc.

mit spørgsmål er så:...

Jeg er et enkeltmandsfirma hvad kan jeg trække fra pr dag?Kan jeg trække diæter fra som firma? Mange glade tirsdags hilsner

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:42
Fra aarhus
Tilmeldt 7. Jan 08
Skrevet kl. 00:59

Hej Peter

10000 tak for linket og hjælpen...

Men jeg syntes stadig det er noget uforståeligt, men ok jeg er heller ikke særligt kvik til det her...

Hvad er min branches standartsatser "uden dokumentation"?

Hvordan finder man ud af det??

Tongue Tied

Til andre interesserede:

Selvstændigt erhvervsdrivende kan ikke få skattefri rejsegodtgørelse. De kan i stedet trække rejseudgifter fra i det omfang, de har været på en erhvervsmæssig rejse. Betingelserne for at være på rejse er de samme for selvstændigt erhvervsdrivende som for lønmodtagere. Selvstændigt erhvervsdrivende kan enten fratrække de dokumenterede, faktiske udgifter til kost, små fornødenheder og/eller logi på rejse, eller de kan vælge uden dokumentation at fratrække rejseudgifter med de standardsatser, der gælder for lønmodtagere i de samme erhverv, og på de samme betingelser.Uanset om der foretages fradrag for de dokumenterede faktiske udgifter eller for udokumenterede udgifter med standardsatserne, kan fradraget foretages i den personlige indkomst.

Mange noget klogere og

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:12

Det er meget godt set. Vi andre bemærker det ikke fordi ved hvordan reglerne er, herunder at der ikke er nogle som helst forskel mellem grupperne. Bortset fra at der er en særlig lavere sats for turistchauffører er der tale om et levn fra fortiden.  Dvs. samme sats for alle grupper. 

Det samme gælder når der tales om tillæg til rejsegodtgørelse i visse lande efter Skatterådets bestemmelse.  Der har i de sidste mangeår ikke været sådanne lande.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:47

Rigtigt..som Bent nævner.

Brug de satser fra linket for 2008, idet der ikke er forskel.

Fra aarhus
Tilmeldt 7. Jan 08
Skrevet kl. 15:13

Hej til jer begge to...

og phyha så er jeg da ikke så bag af dansen som jeg et kort øjeblik troede :D

så kan jeg slette denne af min to do list :0)

af hjertet tak for hjælpen... 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)