Hvis nu man lukker sit firma ned pr. given dato - og indberetter dette de respektive steder - hvorledes behandler man så en given regning/fakturaudstedelse, som kommer måske 1 - 2 - 3 - 4 uger efter lukkedato ?? |
Du bør ikke lukke hvis du ved du har regninger på vej - uden at naturligvis bogføre disse som udeståender korrekt - ligesom du ikke kan lukke - og så selv udstede regninger efter du er lukket.
Den med selv at udsende regninger er helt enkelt: Det kan og må man ikke i sit CVR når virksomheden er lukket
Regninger der kommer ind: Der kan naturligvis ske fejl, hvor man lukker og der så kommer en helt uventet regning ind, og den skal så med ind og betales inden man kan lave det endelige lukkeregnskab. I personlig virksomhed hæfter man selv for den slags regninger og i selskaber skal man jo enten afgive erklæring eller via skifteret og så vil alle kreditorer får besked og regningerne komme ind inden man kan lukke - og lukning tager derfor ofte 5 mdr fra man starter til slut
vh John Hannover