Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af firma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis nu man lukker sit firma ned pr. given dato - og indberetter dette de respektive steder - hvorledes behandler man så en given regning/fakturaudstedelse, som kommer måske 1 - 2 - 3 - 4 uger efter lukkedato ??
Kan man fratrække/indtægtsføre den også - når det relaterer sig til firmaet - eller der det lukkedato, som simpelthen er skæringsdato for indtægter og udgifter ??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør ikke lukke hvis du ved du har regninger på vej - uden at naturligvis bogføre disse som udeståender korrekt - ligesom du ikke kan lukke - og så selv udstede regninger efter du er lukket.

Den med selv at udsende regninger er helt enkelt: Det kan og må man ikke i sit CVR når virksomheden er lukket

Regninger der kommer ind: Der kan naturligvis ske fejl, hvor man lukker og der så kommer en helt uventet regning ind, og den skal så med ind og betales inden man kan lave det endelige lukkeregnskab. I personlig virksomhed hæfter man selv for den slags regninger og i selskaber skal man jo enten afgive erklæring eller via skifteret og så vil alle kreditorer får besked og regningerne komme ind inden man kan lukke - og lukning tager derfor ofte 5 mdr fra man starter til slut

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmaet bliver lukket ned, fordi jeg ønsker at gå på efterløn
Firmaet er personligt - og jeg forventer at være solvent.
Jeg kommer nok ikke til at udstede fakturaer - men hvis jeg lukker ned eksempelvis den 1. april - hvad så, hvis der kommer en regning den 10. eller 15. april ??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så vil du givet hæfte for dem personligt ganske enkelt og vel tage dem med ind i dit regnskab men du vil jo have problem med momsfradrag hvis du ikke er momsregistreretfaktura/leveringsdato - Hvis der er leveret og faktura hører til i din momsregistrering - så kan du vel tage den med -

Har du så meget aktivitet at du ikke ved hvilke regninger der kommer efter 1/4 - altså hvad du har bestilt eller modtaget? I så fald vent med at lukke til du har bedt alle leverandører mm om at slut-fakturere først. Selskaber skal derfor gennem en længere periode - men du vil jo bare hæfte personligt

Du kan ikke udstede fakturaer med moms efter du er lukket ned og heller ikke sælge varer du har købt i virksomhedens momsperiode - som privat efter lukning

Du skal opgøre alt korrekt ved lukning = alt du har købt og afskrevet - aktiver og varer og andet - skal tages op til indkøbspris + moms for varer og til mindst markedspris + moms efter speciel regel og købe ud af dig selv før lukning (mere om moms mm her) http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-virksomhed.html  eller sælges til 3. part. Tallene skal med i din selvangivelse for 2019 når du meddeler du har lukket.

Husk du skal så bruge tast selv til momsangivelse da du ikke længere kan logge på erhverv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)