|
Jeg og min mand overvejer at oprette en enkeltmadsvirksomhed eller I/S. I forbindelse med dette har jeg et par spørgsmål vdr skatten. 1) Der er 3 skatteordninger til en enkeltmandsvirksomhed, (personskatteordningen, virksomhedsordningen og kapitalafkastordningen) ummildbart tænker jeg at personskatteordningen er den nemmeste at starte ud med, da overskuddet dermed blot skal indregnes i forskuds/årsopgørelse, men vil man senere hen kunne skifte til en af de andre skatteordninger? 2) Gælder de samme skatteordninger ved et I/S? I såfald vil man i personskatteordningen blot halvere overskudet i forskud/årsopgørelsen, eller gør man det på en anden måde? Jeg ser frem til at se jeres svar :) Mvh Sabrina |
Enkeltmandsvrksomhed / I/S
- 1
|
|
|
1 ja helt klart hvis ikke i har topskatte eller SU problem og glem kapitalafkastordning med den lave rente nu 2 ja og hver deltager kan selv vælge VSO fra eller til . men samme som 1 Deling i forhold til ejerdel ELLER ejeroverenskomst vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
|
Tak for svar. Vil lige være sikker, man kan altså til og starte med vælge personskatteordningen og hvis man senere beslutter sig for anden ordning, er der ingen problemer i at skifte? Vi kan vel sagtens have et alm job ved siden af som benytter A-skatte kortet, og så selv taste ind på forskudsopgørelsen på skat under b-skat hvad virksomhedens resultat forventes at blive? i såfald skal underskud også indtastes? |
|
Ja VSO kan vælges første gang i foråret efter årsregnskabet og hver I/S deltager kan vælge individuelt og ja - overskud/underskud tastet i forskud - mener den hedder 221 rubrikken - halv for hver ved I/S med to lige ejere - eller hvad I måtte aftale i ejeraftalen for fordeling vh John Hannover |
|
Et spørgsmål til: Skal virksomheden have en selvstændig virksomhedskonto, eller kan man sagtens bruge en af de konti man allerede har i banken? |
|
personlig virksomhed MÅ bruge personlig konto lovmæssigt men 99% af alle banker forbyder det - fornuftigt nok af hvidvask og andre hensyn, så regn med krav om erhvervskonto https://johnhannover.blogspot.dk/2018/01/lidt-om-bankers-priser.html vh John Hannover |
Bliv gratis medlem