Hvad er bedst at have for ens webadresse, hvis man gerne vil have sin side i flere sprog. Eksempel: 1 webadresse, som har flere endetilføjelser som, hjemmeside123.com/dk eller hjemmeside123.com/de osv. Eller flere webadresse som. hjemmeside123.com hjemmeside123.dk hjemmeside123.de osv. tænker der må være nogle ulemper og fordele ved begge muligheder i forhold til SEO og google søgning. Hvad anbefales? |
webadresse translate
Som udgangspunkt så burde du have et main domæne. Det kunne eksempelvis være eksempel.dk. Så kan du efterfølgende lave subdomains som sub.eksempel.dk som linker til en bestemt side, service eller andet. Hvis du gerne vil have /eksempel bag dit domæne, så burde du lave en mappe og placere en index fil inde i mappen. Så slipper du for at folk skal skrive .html eller .php til sidst. |
Jeg vil anbefale dig at sætte dem op sådan her: Main: eksempel.dk (Som også kan redirect brugeren til eksempelvis "us", hvis brugeren befinder sig der.) Andre sprog: dk.eksempel.dk |
Hej Lennart, 1) Det bedste rent SEO mæssigt er at have hvert sprog på selvstændige domæner. Dette fordi at fx hjemmeside123.de sider vil have lettere ved at ranke i tyskland, og din CTR vil typisk være højere mm. Ulempen her er at domænerne ikke deler den fulde værdi fra links mm., og at din markedsføring vil blive dyrere. Med denne løsning er det vigtigt at have styr på hreflang-tags. 2) Subdomæner som fx de.hjemmeside.dk er et no go. Dette valg har samme ulemper som ovenstående, da subdomæner bliver set som selvstændige domæner, men ikke har samme fordele ifht Google. 3) 'Endetilføjelser'/'Mapper' (hjemmeside123.com/de) vil dele mest muligt værdi internt ifht de links der allerede er skabt til siden. Her vil dine markedsførings omkostninger ikke nødvendigvis stige, da du arbejder på en side, i stedet for 3. Der er en fordel i at have shoppen på den rigtige domæne-endelse (.de,.dk,.com) som du ikke får gavn af ved denne løsning. Så... Hvis firmaet har et stort budget til markedsføring, ville jeg gå med løsning 1. Hvis ikke, ville jeg vælge løsning 3, som også er rigtig fin i de fleste tilfælde :-) Med venlig hilsen Thore Asbjørn Nissen |
Uanset metode opdeler google de forskellige sprogversioner. Du kommer derfor ikke til at ranke site.tld/dk med links til site.tld/en |
Det er ikke korrekt - hvis siden allerede har opbygget autoritet og PR, så deles denne over hele sitet, så længe det holdes på samme domæne, og altså ikke på subdomæner. Et eksempel på nogle der ranker med subfolders kunne være mcdonalds, ikea osv :-) Man kan naturligvis komme til at ranke med alle løsningerne. |
Ikea har indgående links fra mere 1100 .dk domæner, så jeg kan ikke se hvordan det underbygger dit argument. |
Det viser blot at sider der bruger subfolders til sprog, godt kan ranke. Der findes naturligvis andre og bedre eksempler derude. Autoritet bliver delt igennem hele roddomænet, så hvis man laver sine sprog i subfolders, vil disse naturligvis også blive påvirket af den eksisterende autoritet.. Se evt: https://cognitiveseo.com/blog/16687/subdomains-vs-subfolders/ |