Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dokumentation af regnskab, affiliate-aftaler.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg vil høre om der er nogen der har erfaringer med hvilke krav der er til dokumentation af indtægter fra affiliate-aftaler til en virksomheds regnskab? Problemet er at der ofte ikke udskrives en faktura, men den indtægt som virksomheden har fra en specifik affiliate-aftale bliver overført til en konto hos affiliate-aftaleudbyderen hvor fra man så selv kan overføre sin indtægt til f.eks. en bankkonto. Jeg læste i en anden tråd på Amino at der kan laves et afregningsbilag? Jeg har ikke kunnet finde en vejledning på skats hjemmeside til hvad et afregningsbilag skal indeholde af informationer og hvilke bilag der skal høre til afregningsbilaget, for man kan vel ikke bare skrive et afregningsbilag, det skal vel dokumenteres på en eller anden måde? Jeg har heller ikke kunnet finde nogen information omkring om et afregningsbilag kan erstatte en faktura, så hvis der er nogen der kan hjælpe mig her vil jeg blive rigtig glad.

Venlig hilsen

Bruger:internet_virksomhed

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:19

Hej!

Hvis der ikke kan skaffes andet end afregningsbilag, må den jo være god nok.

Indtil videre har vi ikke haft problemer med SKAT, i de tilfælde hvor vi har brugt kundernes afregningsbilag som

dokumentation

Tilmeldt 28. Jan 07
Skrevet kl. 15:15
Hej Peter. Jeg tror jeg har misforstået hvad et afregningsbilag er. Jeg troede at et afregningsbilag var en slags faktura jeg selv kunne skrive, men som bare ikke skulle sendes til affiliate-aftaleudbyderen. Hvordan dokumentere i så indtægter fra affiliate-aftaler? Screenshots af statistik fra affiliate-aftaleudbyderen?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:14

Hej!

Ja f.eks..

Desuden bruger vi kontoudskrifter, hvis disse kan udskrives. 

Tilmeldt 28. Jan 07
Skrevet kl. 13:13

Hej igen.

Hvad så hvis der af en indtægt ikke skal beregnes dansk moms? Så skal der ifølge skat angives køberens momsregistreringsnummer på fakturaen?

Fra Skats hjemmeside:

Sælgeren skal ikke beregne dansk moms. På fakturaen skal sælgeren anføre køberens momsregistreringsnummer (hvis han har et) og notere, at der er tale om ?omvendt betalingspligt? eller ?reverse charge?. Desuden skal sælgeren anføre fakturabeløbet i rubrik C på momsangivelsen.

Ville du så notere momsregistreringsnummer og at der er tale om omvendt betalingspligt på et screenshot eller på udskrift af kontoudskrifter?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:16

Hej!

Det du referer til kælder ikke for imaterielle ydelser, men kun for vareudveksling.

Dermed burde dit spørgsmål være besvaret, eller?

Tilmeldt 28. Jan 07
Skrevet kl. 14:43

Det er fra vejledningen:

Vejledninger til virksomheder > Moms af ydelser > Ydelser der ikke følger hovedreglen for leveringsstedet > Elektroniske tjenesteydelser > Salg af elektroniske tjenesteydelser

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=210817&vId=200877&i=56#i210817

Så man må da gå ud fra at det gælder elektroniske tjenesteydelser, som så vidt jeg har forstået (kan sagtens være at jeg ikke har forstået det korrekt) også inde bære f.eks. bannerreklamer på en hjemmeside? Er jeg helt galt på den her?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:53

Hej!

Jo..rigtigt!

Har nok ikke helt forstået dit spørgsmål.

Men de regler du henviser til, er o.k.!

Tilmeldt 28. Jan 07
Skrevet kl. 14:45

Hej

Så hvis du skal dokumentere en affiliate marketing indtægt fra et andet EU land, som der ikke skal beregnes dansk moms af så skriver du selv køberens momsregistreringsnummer og at der er tale om omvendt betaling eller reverse charge, på de screenshots, kontoudskrifter eller hvad man nu har som bilag til indtægten?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:03

Hej!

Ja...det kan du gøre.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)