For et stykke tid siden besluttede jeg mig for at gå igang med en webshop.
Jeg har nu opdaget en Facebook page med samme navn som mig som linker til min hjemmeside. Deres navn er fuldkommen det samme og har ca. 300 følgere og sælger produkter inde for samme område.
Deres opdateringer er flere år gamle helt specifikt (2016) og har ikke trademark på navnet. Rent juridisk hvor står jeg henne? Det skal lige nævnes at de befinder sig i Canada.
Selve virksomhedsnavnet er ikke unikt.
Har en stor kampagne som jeg vil køre via instagram og facebook - men har sat det på standby indtil jeg får noget afklaring.
Hej, måske er de5 bare mig men jeg forstå ikke den h er r:---------
Jeg har nu opdaget en Facebook page med samme navn som mig som linker til min hjemmeside. Deres navn er fuldkommen det samme og har ca. 300 følgere og sælger produkter inde for samme område.
---------------
De har en FB side som hedder det samme som din webshop og DE Linker Til Din webshop ?
Og de sælger produkter af samme slags , Hvordan hvis de linker til din webshop ?
Og hvis det er, så forsøg at få den gamle domæne ejer til at overlade dig FB-siden.
Hvis du ikke kan komme i kontakt med den gamle domæne ejer så kan et longshot være at opsætte fetch all på dit domæne og herefter foretage en reset af FB password.
Kan se der har været 4 forskellige ejere siden 2004. Har kontaktet den seneste og spurgt om de stadigvæk er aktive.
Er bare lidt bange for at han vil kræve et kæmpe beløb. Hvis det er tilfældet så må jeg bare starte forfra (som højst sandsynligt er tilfældet).
Sikke en dyr lektie, men man lærer af sine fejl. På dette punkt er der dog ikke noget der kan slå mig ud.
Tak for rådene i kloge hoveder, og kommer helt klart til at bruge dette forum igen under min opstartsfase!