Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import moms (Import fra USA mhp. viderslag i DK til private)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Jeg står og er igang med et projekt som går ud på, at jeg skal importere elektroniske enheder fra USA, som har en toldimport på 14%. 

Når jeg eksempelvis importere for 100.000 så ryger der 25% oveni til moms og 14% oveni til told - hvilket giver 139.000,-.

Spørgsmålet er så; denne moms jeg "betaler" med det samme (25.000), betaler jeg bare dem, og når jeg så sælger mit produkt til x kr + moms = x, så er min moms afviklet, så jeg hverken står med positiv eller negativ moms i løbet af året? (såfremt alle produkter naturligvis er solgt)

Eller fungere det således: Jeg importere, får en regning på 139.000 (inkl moms og told), så indberetter jeg denne moms, og med det samme får jeg de 25.000,- tilbage, som jeg så skal indbetale senere, når mine produkter er blevet solgt?

Hvordan er produceren sådan step by step, for min umiddelbare tanke er, at det kræver alligevel en del kapital, at kunne lave nogle store imports, hvis man bliver pålagt momsen med det samme og skal "lægge ud" indtil man har afsat produkterne?

Overser jeg noget?

Tusinde tak,

Erik.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:20

Om du overser noget..... at du også skal betale moms af tolden.

Ellers beregner du importmoms af din indkøbspris tillagt toldværdien. Samtidig trækket du beløbet fra i købsmoms. Altså en nettopåvirkning på 0 kr i moms.

Når du sælger dine varer så lægger du salgsmoms på og afregner den i takt med at varen sælges.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 14:32

Hej

Du har ikke sat dig ordenligt ind i import reglerne.  Ved erhvervsmæssig import betales momsen ikke, men modregnes i dit moms regnskab.  Tolden skal du naturligvis betale hver måned.

Fra Københavvn
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 43
Fra  SHOPUSA.com Skrevet kl. 20:44

Hej Erik 

Reglerne er ganske enkle for import fra lande uden for EU. Din importmoms afregnes på baggrund af din vareværdi + fragt + told. Hvis din virksomhed er importregistreret så modtager du en importspecifikation fra SKAT umiddelbart i starten af den efterfølgende måned du har importeret dit gods. Her bliver du opkrævet tolden og importmomsen står specificeret og skal så med i dit momsregnskab. Du betaler altså ikke importmomsen i takt med at du importere godset. Men det er korrekt at når du sælger varerne skal du selvfølgelig betale salgsmomsen. Du er altid velkommen til at kontakte mig direkte, hvis du har brug for yderligere detaljer. Jeg arbejder hos fragtfirmaet ShopUSA.dk, der håndterer fragt fra USA til Danmark. Venlig hilsen Michael Boye.  

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)