Hej folkens, Jeg står og er igang med et projekt som går ud på, at jeg skal importere elektroniske enheder fra USA, som har en toldimport på 14%. Når jeg eksempelvis importere for 100.000 så ryger der 25% oveni til moms og 14% oveni til told - hvilket giver 139.000,-. Spørgsmålet er så; denne moms jeg "betaler" med det samme (25.000), betaler jeg bare dem, og når jeg så sælger mit produkt til x kr + moms = x, så er min moms afviklet, så jeg hverken står med positiv eller negativ moms i løbet af året? (såfremt alle produkter naturligvis er solgt) Eller fungere det således: Jeg importere, får en regning på 139.000 (inkl moms og told), så indberetter jeg denne moms, og med det samme får jeg de 25.000,- tilbage, som jeg så skal indbetale senere, når mine produkter er blevet solgt? Erik. |
Om du overser noget..... at du også skal betale moms af tolden.
Ellers beregner du importmoms af din indkøbspris tillagt toldværdien. Samtidig trækket du beløbet fra i købsmoms. Altså en nettopåvirkning på 0 kr i moms.
Når du sælger dine varer så lægger du salgsmoms på og afregner den i takt med at varen sælges.