Du kan ikke trække løn til dig selv i et enkeltmands, altså ansætte dig selv, du kan godt hæve pengene men du kommer til at betale skat af overskuddet.
Diniro "nulstiller" sig selv til 2019
er det bare et finansbilag med konto "hævet kontant i virksomheden" og modkonto "banken"?
overskuddet bliver naturligvis beskattet på helt normal vis, men hvis jeg ikke gør noget så stiger min likvide beholdning i balance opgørelsen bare år for år, det skal den vel ikke???
Så tror jeg ikke at jeg forstår begrebet likvide beholdning?
For den stiger jo ikke år for år, det overskud jeg har, betaler jeg skat af og så bruger jeg jo pengene privat. Hvis jeg ikke ændrer noget i Dinero så ser det jo bare ud som om at likvide beholdning stiger år for år dvs i min hoved så har jeg flere og flere penge til at stå i banken og i min kasse og det er jo ikke tilfældet?
Hej Når mit regnskab for 2018 er færdig, hvordan nulstiller jeg det så til 2019?
Det er en enmandsvirksomhed personligt ejet, jeg skal vel bare trække årets resultat ud som løn, så det ikke videreføres til næste år?
Hvordan gør man det i Dinero? er det bare et finansbilag med konto "hævet kontant i virksomheden" og modkonto "banken"?
på forhånd tak for hjælpen :-)
nej man bruger slet ikke løn i enkeltmands i alm skatteordning og hvad du hæver eller sætter ind har intet at sige for skatten. Du afslutter bare 2018 i dinero så oprettes nyt 2019 og resultat starter forfra
Du kunne med fordel lade dit firma købe Personlig virksomhed som link som ebog eller paperback, for du mangler klart viden om skat og sikkert andet, i din virksomhed. Den er letlæst og lige til at gå til - 55 kr som e-bog
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER