Tekstforfatter til produkttekster - cases søges!!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 19
Indlæg ialt: 1
Dfanoe Skrevet 26-02-2019 kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle jer kloge hoveder..

Jeg er brandnew her på Amino :-).

Jeg har brug for at få boostet produkttekster til en masse produkter. PT bliver teksterne udarbejdet mildest talt uoptimalt - og mit ønske er at få tilknyttet nogle tekstforfattere e.l. der ved hvordan de skal bygge en sælgende tekst sammen (selv for en kuglepen) osv.

MEN - det er jo lidt af en udgift, så jeg er ude efter nogle cases, hvor omsætningen øges som direkte konsekvens af bedre tekstbeskrivelser.
Er det jeres erfaring? Er der nogle af jer, som har kunnet se et mersalg, når I har brugt prof folk til produkttekster?

Glæder mig til at høre fra jer :-)
Fra København
Tilmeldt 26. Feb 19
Indlæg ialt: 19
Martin Jensen Skrevet 26-02-2019 kl. 13:30
Hej

Der er flere ting i produkttekster.

SEO
Salg

Jeg synes, at du skal finde et tekstbureau der kan hjælpe dig med begge.

/Martin
Fra Stoholm
Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Heine Fra  HOA Online IVS Skrevet 26-02-2019 kl. 13:32

Kommer meget an på, hvilken produktkategori der tales om.

Fra Odense
Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 45
Christian Johnsen Fra  Alfabeto ApS Skrevet 26-02-2019 kl. 14:10

Hej Dfanoe

Jeg vil meget gerne tage en snak med dig omkring tekstarbejdet. 

Jeg er medejer af Alfabeto, som er en onlineplatform, hvor virksomheder møder, arbejder sammen med og betaler relevante tekstforfattere. Vi har pt. 100 tekstforfattere på Platformen, så der bør være en, der kan hjælpe dig. 

Smid mig en mail på christian@alfabeto.dk, så tager vi en snak.

Med venlig hilsen

Christian

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Sep 15
Indlæg ialt: 78
Peter Kragh Lauritsen Fra  TEXTA Skrevet 26-02-2019 kl. 14:19

Hejsa

Vi har efterhånden skrevet en del produktbeskrivelser og kategoritekster, og der er flere parametre at tage højde for, når man skal måle værdien af indholdet. En ting er selvfølgelig det direkte salg. Altså hvor høj er konverteringsraten med den nye tekst kontra før? Noget andet er forbedringen i placeringen i søgeresultaterne og de sparede kroner og øre til Google Ads-annoncer (bedre kvalitetsscore), som kan være vanskeligere at gøre op. Dine produktbeskrivelser kan være nok så sælgende - hvis ingen læser dem, er det svært at konvertere :-) 

Der er en del udenlandske studies, du måske kan bruge. Herhjemme har FDIH kortlagt, at dårlige eller manglende produktbeskrivelser omvendt kan skræmme folk væk: https://www.fdih.dk/nyheder/2017/maj-2017/danske-forbrugere-er-grundige-laeseheste

Rød tråd og relationer igennem content marketing. Find os på https://texta.dk.

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
seoplus Skrevet 26-02-2019 kl. 16:55

Nu er der så et par stykker, der reklamerer for deres ydelser.

Her bør du læse deres handelsbetingelser grundigt, da du/tekstforfatteren kan blive afkrævet en urimelig høj bod i tilfælde af en mindre tvist.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8604
Hans Stokholm Kjer Fra  Kajaktrip.dk Kjers Kommunikation Skrevet 26-02-2019 kl. 22:45

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2117
Kristian Ole Rørbye Fra  Linkbuilding- Move Marketing Co., Ltd. Skrevet 27-02-2019 kl. 09:22
Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
seoplus Skrevet 27-02-2019 kl. 09:35
Gennemsnit 4.0 stjerner givet af 1 person

Hans Stokholm Kjer:
Det må du lige forklare - jeg kender ikke til bøder i forbindelse med tvister. Hvordan hænger det sammen?

citat:

er det et krav at brugeren ikke benytter sig af en tekstforfatter uden om platformen, hvor brugeren allerede forinden har fået et tilbud fra. Hvis brugeren bliver taget i at have benyttet sig af et tilbud der er afgivet på platformen men uden at have givet meddelelse til Alfabeto, vil dette udløse en bod på kr. 50.000,00 pr. overtrædelse.

https://support.alfabeto.dk/betingelser-and-policies/handelsbetingelser-gaeldende-for-brugere 

---

Bliver alfabeto.dk påført et tab på f.eks. 200 kr. mener de at en bod på 50.000 kr. er rimeligt. :-)

Flere af deres tekstforfattere har egen hjemmeside, så man kan komme i en situation hvor man har skrevet med tekstforfatteren både via alfabeto og via tekstforfatterens hjemmeside / email. Og så læner man sig op af en regning på 50.000 kr., hvis man træder forkert.

Hvis der er nogen der misbruger alfabeto er en bod der afspejler deres tab selvfølgeligt rimeligt.

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 170
John de Summer-Brason Fra  Brason.dk Skrevet 27-02-2019 kl. 09:46

Utroligt med Alfabetos handelsbetingelser, hvor overtrædelser straffes med drakoniske bødeforlæg. Jeg tvivler på, at der er juridisk hjemmel for at håndhæve disse. Men det ser jo godt ud. Eller gør det? Godt arbejde for andre handler om gensidig tillid. Handelsbetingelser kan i deres ekstreme form komme til at signalere, at serviceudbyderen er meget bekymret for at blive snydt, og så tænker man måske som professionel aktør, at man hellere indgår samarbejde med nogen, der har et mere håndfast og positivt forhold til det at få et arbejde gjort.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af: