Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselfradrag ved 2 x daglig kørsel til/fra firma

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Feb 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

Vi har forsøgt at læse os frem til noget som dermed kunne give os ro, men har ledt og ledt og uden resultat.

Vores spørgsmål går på:

Vi kører til vores butik 2 x dagligt, morgen og aften, da det skal holdes rent. Vi har små 9 kilometer til/fra butikken, dermed total hver evig eneste dag (365 dage om året åbent 7-22) 36 kilometer pr. dag.

Ville vi i denne situation kunne modtage et kørselsfradrag (Vi benytter egen privat bil)

Håber at der er nogen der kunne assistere os her?

God weekend til alle.

Mvh.

Wellness73
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 17:44

Som jeg forstår det er det til og fra arbejde. Hvor i kan få befordrings fradrag de første 24 km ingen fradrag

Tilmeldt 22. Feb 19
Skrevet kl. 10:14
Hej igen. Først tak for dit svar, men forstår jeg dig ret, at vi så ikke er berrettiget til det?

Mvh.

Wellness73
Tilmeldt 9. Dec 10
Skrevet kl. 11:21

Kørselsfradrag forstod jeg som kørsel efter statens takster som i ikke kan få.

Befordringsfradrag kan alle få som har mere end 24 km frem og tilbage på arbejde pr dag, det kan i få. 

Da i er to kan i få det pr person, og skrives på jeres selvangivelser ikke firmaets.

Tilmeldt 22. Feb 19
Skrevet kl. 16:24
Dermed sagt, at reelt set kan jeg på min personlige selvangivelse sætte 32 kilometer ind pr. dag, da jeg er i butikken to gange dagligt. Er det det du mener med befordringfradraget?

Og igen tak for din assist:)

Mvh

Eddie
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:39
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Wellness73:
Dermed sagt, at reelt set kan jeg på min personlige selvangivelse sætte 32 kilometer ind pr. dag, da jeg er i butikken to gange dagligt. Er det det du mener med befordringfradraget?

Og igen tak for din assist:)

Mvh

Eddie

Du bør spørge SKAT.

Men jeg hælder til, at det kan du ikke. Befordring er til/fra arbejde og SKAT er ligeglade med om du arbejde 1 gang om ugen eller 27 gange om ugen. Du skal fratrække 24 km fra din samlede afstand mellem bopæl og arbejde og retur. I dit tilfælde vil det give 18 km minus 24 km = -6 km. Altså intet fradrag.

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 16:39
Tilmeldt 9. Dec 10
Skrevet kl. 17:23

Begrænsningen på 24 km. gælder "pr. arbejdsdag" uanset hvor mange gange du køre frem og tilbage

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 19:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kah:
Begrænsningen på 24 km. gælder "pr. arbejdsdag" uanset hvor mange gange du køre frem og tilbage

citat: 

Hvis du kører til flere arbejdspladser på samme dag, kan du få kørselsfradrag, hvis du samlet kører mere end 24 km om dagen. Det gælder også, hvis du kører til og fra den samme arbejdsplads flere gange dagligt. 

fra:

https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234761 

Tilmeldt 22. Feb 19
Skrevet kl. 07:05
Hej Seoplus.
Det er meget fint beskrevet. Vi var usikre på om vi måtte samle det pr. dag, men det kan jeg forstå at det må man.

Tusind tak for jeres hjælp.

Mvh.

Wellness73
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)