Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav til varebilsvognmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har siden (i denne omgang) april 2014 drevet en transportvirksomhed hvor jeg kun er mig selv, altså en enkeltmandsvirksomhed.

Der er / kommer nye krav og regler for at køre gods mod betaling og i den forbindelse kan jeg ikke helt gennemskue hvordan jeg skal forholde mig til det økonomiske omkring egenkapital til tilladelsen.

På denne side https://www.varebilskrav.dk/Krav-til-varebilsvognmaend står der dette:

For at få en varebilstilladelse skal varebilsvognmandsvirksomheden have en egenkapital på mindst 13.500 kr. for den første tilladelse og 6.750 kr. for hver yderligere tilladelse.

Du kan dokumentere egenkapitalkravet på følgende måder:

•     En erklæring om egenkapital afgivet af en statsautoriseret eller registreret revisor
  •     Sikkerhedsstillelse i form af en garanti stillet af et pengeinstitut eller et forsikringsselskab
  •     Virksomhedens seneste årsrapport, som er revideret eller gennemgået af en statsautoriseret eller registreret revisor
  •     Virksomhedens åbningsbalance i de tilfælde hvor virksomheden endnu ikke har aflagt sit første regnskab

Mit firma har leaset varevognen og hvert år bliver min balance osv. skrevet i 0,00 kr. da jeg bliver personligt beskattet af overskuddet i firmaet (Har for flere år siden fået af vide at jeg skulle gøre sådan for at betale det rigtige i SKAT), jeg laver selv mit regnskab i et regnskabsprogram uden revisor.

Men hvordan gør jeg med egenkapitalen til tilladelsen... opretter jeg en ekstra bankkonto og indsætter de 13.500 kr. på denne og så "smider-nøglen-væk" til kontoen, eller ???

Mvh.

Kim

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:48

tal med en revisor - du skriver jo selv betingelserne  og penge på en bankkonto du smider nøglen væk til er ikke egenkapital - men som jeg læser det, så kan det række hvis pengeinstituttet stiller en garanti (og det må du så høre banken om hvordan i lettest gør - ved at du f-eks indsætter pengene på en spærret garantikonto

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 17:39

Kim TB:
 Sikkerhedsstillelse i form af en garanti stillet af et pengeinstitut eller et forsikringsselskab

Du opretter en ny konto i banken med indskud af den ønskede kapital og får dem til at udfylde en erklæring om at pengene er tilstede på en " spæret konto "

Tilmeldt 27. Jun 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:00

Tak for svar til jer begge

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)