Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor har i samlet jeres domæner?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis i nu ejede .dk .se. .de(som kræver særlige tilhørsforhold). Ja hvor ville i så have dem registreret? flere forskellige steder eller samme sted?

Kriterier:
Der skal kunne opsættes mails til de forskellige domæne endelser
Prisen spiller en vigtig rolle. Nogen steder tager de 250 for et dk domæne, og andre steder 62,5

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Fra  Haandlavet.dk Skrevet kl. 20:27

Jeg har registreret mine domæner hos gratisdns, mail har jeg hostet hos gooogle mail, men web drifter jeg stadig på min egen server.

DNS er gratis hos <tada.wav> gratisdns :) - Domæner er forholdvis billige at registrere samme sted og mail er gratis hos google

Tim

Køb kompatible billige dymo labels og spar penge på dine forsendelser.

Tilmeldt 12. Aug 07
Skrevet kl. 20:42

altså ikke gmail?!

Hvad med jer der også har nogle udenlandske domæner ind over? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:48

Hej,
Jeg ville fx anbefale dig at oprette dem hos GratisDNS, alene af den grund at de nok er de billigste og en af de mest brugte i DK.

Der domæne afgiften så er afsat, vil jeg anfale dig at have web/mail hosting samlet hos samme udbyder.

Hvis prisen har meget at sige, kan jeg måske hjælpe dig med professionel webhosting. Jeg er ved at lancere webhosting (mest rettet mod private) kun med mail support, som er en del billigere end min øvrige hosting. Hvis du bruger GratisDNS, hjælper vi dig gerne med DNS opsætningen uden beregning når ligger på vores servere. Hvis du kunne være intresseret er du velkommen til at kontakte mig på jh@webname.dk eller på 42 80 80 60. Se evt. mere på www.webname.dk

Når landene er så tæt på hindanden har det i praksis intet at sige, hvor i de tre lande serverene står.

Håber du finder en god løsningWink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:51

altså ikke gmail?!

Hvad med jer der også har nogle udenlandske domæner ind over? 

Jo, faktisk googlesmail - men bare med dine egne domæner. (bare husk deres support er meget begrænset i deres gratis versioner).
Se mere på http://www.google.com/a/
Jeg kan evt. hjælpe dig med opsætning, og DNS opsætning. Du er velkommen til at skrive, hvis du vil have pris på detBig Smile
Tilmeldt 12. Aug 07
Skrevet kl. 21:07

Kan jeg godt have de forsk. mails et helt andet sted, når domænerne ligger hos gratisDNS ?

Hostingen af selve shoppen ligger allerede fast det næste år i hvert fald.. 

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Fra  Haandlavet.dk Skrevet kl. 21:53

Det er sådan set gmail, men det er via Google Apps, læs mere på www.google.com/a

Der er ingen forskel på danske og udenlandske domæner, jeg har både dk og eu domæner hos gratisdns og google

Tim

Køb kompatible billige dymo labels og spar penge på dine forsendelser.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 00:06

Gratisdns er helt klart bedst til dine behov, som jeg læser dem.

Med gratisdns får du en ekstern "parkeringsplads" til dine domæner og kan derfra individulet for det enkelte domæne eller i skabeloner for flere domæner, opsætte hvor et domæne, subdomæne, MX (mail), med mere, skal pege hen. Det giver dig meget bedre uafhængighed særligt for internationale domæner, frem for at have det hos samme udbyder som du har webhotel hos.

Problemet er dog, at gratisdns er bygget af nørder og deraf også skal administreres i et ret nørdet interface. Hvis begreber som A-record, MX, TTL, er fremmede og skræmmende for dig, så bør du nok overveje at lade en lidt mere it kyndig person hjælpe dig lidt i opstarten...

Lad dig i øvrigt ikke skræmme af design og til tider manglende kommunikative evner på gratisdns.dk - de er topprofesionelle til deres hovedkompetence; dns...  

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)