Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bod i software kontrakt på blokerende fejl

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 139
Fra  Documendo Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at udarbejde en kontrakt til en kunde på et standardprodukt og har specificeret fire kategorier for fejl der måtte opstå under drift. Den første kategori er blokerende, hvor kunden ønsker en bod uden angivelse af loft og at den er rettet indenfor 8 timer. Det samme ønsker de for kritiske fejl der er næste kategori. 

Kontraktens størrelse er begrænset. Lad os antage den er ca. 100.000 på 4 år, ligesom mængden af bruger kan være begrænset. 

Er det rimeligt med bod i dette scenarie samt hastighed for udbedring af fejl?

God dag.

Documendo - Mød jeres kunder med egen selvbetjent løsning - Sælg fx kontrakter og testamenter online.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Nu er det meget generelt det du skriver så svært at sætte sig ind i situationen men ud fra det du skriver ville jeg ikke acceptere sådanne betingelser og slet ikke for en så lille kontrakt.

Hvis kontrakten alene omhandler drift og du derved comitter dig til en service om at holde systemet i live bedst muligt og udbedre fejl så er 25k/år acceptabelt.

Udbedring af fejl indenfor 8 timer er store krav når du tænker nattetimer, ferie, helligdage ind i det også. Hellere indenfor 1-2 hverdage.

Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 139
Fra  Documendo Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Mange tak for dit svar.

Documendo er en platform der gør en kunde i stand til at sælge færdige og udfyldte dokumenter, eksempelvis kontrakter online. 

Kontrakten omhandler drift, og Documendo modtager en procentdel af omsætningen. De 8 timer er faktisk først gældende fra førstkommende hverdag fra kl. 8:00, det fik jeg ikke skrevet præcist nok. Jeg er i tvivl om man normal overhovedet arbejder med bod i kontrakter af denne størrelse og at man skal op i en helt anden størrelse før snakken falder på bod.

Kunden portal opgradreres to gange årligt, og der kan i forbindelse med alt ny software opstå fejl. Boden er fastsat til kr. 500 / time der løber over de 8 timer, og uden loft kan det let ende med at blive en underskudsforretning. 

 Mvh.

Anders

Documendo - Mød jeres kunder med egen selvbetjent løsning - Sælg fx kontrakter og testamenter online.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som sagt så er det ikke noget som jeg selv ville gå med til. Det lyder til at projektet i dette tilfælde er en online portal som fungere i browsere og netop her er der alt for mange variabler som vil knække systemet og som du ikke er herre over som f.eks.

- nye browsere

- ændringer/opdatering af eksisterende

- 3rd party plugins til browsere

- udløb af ssl

- opdateringer af serveren

- ændringer af struktur fra host

- nye mobil telefoner, flere nye browsere, nye opløsninger

- problemer med cloud dependicies

- software afhængigheder som bliver deprecated

osv.

alt dette kommer leverandøren også til at hæfte for.

Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 139
Fra  Documendo Skrevet kl. 07:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Tak for dine betragtninger. Jeg er heller ikke fan af bod og vil forsøge at finde en model uden. Eksempelvis hvor man anvender deponering og mislighold såfremt vi ikke retter fejl indenfor en periode. Kunne der være andre modeller der kan anvendes i stedet for bod?

Er der andre der har erfaring med emnet eller kender til standarder for hvor hurtigt man retter forskellige typer fejl.

Documendo - Mød jeres kunder med egen selvbetjent løsning - Sælg fx kontrakter og testamenter online.

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder det ikke som - jeg ville begrænse det med noget i retningen af at boden under ingen omstændigheder kan overstige det beløb som der enten totalt er betalt for kontrakten i alt eller indeværende år.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)