Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan behandles "ubrugte" afskrivninger skattemæssigt.....?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle I kloge og hjælpsomme mennesker

Da jeg købte min butik i sommers, betalte jeg 200.000 i goodwill og 120.000 for inventar.

Jeg vil ikke afskrive i 2007, men planlægger at afskrive goodwillen og de næste 7 år og måske også lidt på inventaret.

Jeg har tænkt over, om jeg risikerer at miste fradraget for disse ting, hvis jeg ikke sørger for at få dem afskrevet hurtigt.

Hvis nu jeg IKKE afskriver på noget af det og og et par år må lukke uden at kunne sælge goodwill og inventar, hvordan behandles disse udgifter så?

Kan jeg så trække udgifterne til køb af goodwill og inventar fra i den lønindkomst jeg vil have til den tid (og hvis det ikke kan bruges på ét år, fordi jeg tjener for lidt, så videreføres til de næste år.

Carsten 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:09

Hej!

Idet vi her taler om såkaldte "ubundne afskrivninger" mister du ikke noget ved ikke at afskrive i 2007.

Hvis du lukker din forretning om et par år, vil du kunne fratrække eventuelt tab på inventar og goodwill.

Evt. fortjeneste(forskellen mellem skattemæssigt bogførte værdier og afståelsessum) beskattes som

almindelig skattepligtig indkomst.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:15

Det er helt korrekt. Det du dog skal være opmærksom på er at det at du ikke afskriver goodwill og driftsmidler ikke berettiger dig til at afskrive med højere afskrivningssatser de kommende år. Dvs. du forlænger bare afskrivningsforløbet. Medmindre du ikke kommer til at betale topskat af din indkomst ville jeg vælge at afskrive i 2007.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:23

Hej Bent!

Hvorfor ville du vælge at afskrive i 2007?

Jeg ville afskrive, hvis jeg kom til at betale topskat i 2007!

Hvorfor afskrive hvis ikke topskat?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:55

Er det ikke også det jeg skriver: Medmindre jeg ikke kommer til at betale topskat i 2007, ville jeg afskrive ................

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:25

Øh....forstår det bare modsat.

Men bare vi er enige.  *S*

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)