Hej alle I kloge og hjælpsomme mennesker Da jeg købte min butik i sommers, betalte jeg 200.000 i goodwill og 120.000 for inventar. Jeg vil ikke afskrive i 2007, men planlægger at afskrive goodwillen og de næste 7 år og måske også lidt på inventaret. Jeg har tænkt over, om jeg risikerer at miste fradraget for disse ting, hvis jeg ikke sørger for at få dem afskrevet hurtigt. Hvis nu jeg IKKE afskriver på noget af det og og et par år må lukke uden at kunne sælge goodwill og inventar, hvordan behandles disse udgifter så? Kan jeg så trække udgifterne til køb af goodwill og inventar fra i den lønindkomst jeg vil have til den tid (og hvis det ikke kan bruges på ét år, fordi jeg tjener for lidt, så videreføres til de næste år. Carsten
|
Hej!
Idet vi her taler om såkaldte "ubundne afskrivninger" mister du ikke noget ved ikke at afskrive i 2007.
Hvis du lukker din forretning om et par år, vil du kunne fratrække eventuelt tab på inventar og goodwill.
Evt. fortjeneste(forskellen mellem skattemæssigt bogførte værdier og afståelsessum) beskattes som
almindelig skattepligtig indkomst.