Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den indviklede skattesag

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har klikket lidt rundt og jeg kan bestemme mig for om dette går ind under denne underkategori eller en anden.

Sagen er således:

I sommers gav min far og stedmor et stykke grund til min bror og jeg (Holbækvej 59, 4200 Slagelse, 8500kvm). Grunden blev givet i gave plus nogle traktorer for at komme over gavebeløbet, for at Skat derved skulle tilkendegive hvis grundens værdi menes at være højere end det anslåede. Vi gik ud fra ejendomsværdien.

Efterfølgende har vi (min bror + kone, Jeg + kæreste) opkøbt et hus på Holbækvej 55 med tilhørende grund på 6500kvm. De to grunde støder op imod hinanden og vi påtænker at udstykke den store grund og frasælge huset igen. Huset er købt for 1.126.000kr og forventes at kunne sælges igen uden grund for ca 850-900.000kr

Grundene Holbækvej 55 og 59 er begge inde under en ny rammelokalplan i Slagelse kaldet ”Tidselbjerget”, som muliggør at bygge parcel og dobbelthuse på grundene ved en anmodning om lokalplan for grundene. Vi har været i gang med lokalplan for Holbækvej 59 og denne skulle gerne være accepteres af byrådet i denne måned, da høringsperioden afsluttes om en uge.

Vi har besluttet at vi ikke selv vil finansiere en eventuel byggemodning af grundene, da vi mener det er en for stor risiko på nuværende tidspunkt. Vi har dog talt med en entreprenør om et muligt ”mageskifte”. Entreprenøren får både Holbækvej 55 og 59, men til gengæld får vi 4 færdige byggemodnede grunde vi kan sælge. Værdi ca. 3.000.000kr.

Dette ved vi ikke om er en god måde at få noget salgsbart ud fra grundene eller vi brænder fingrene.

Vi leder derfor efter en revisor/advokat der kan hjælpe os med de lovmæssige, fladgrupper og skattemæssige aspekter i denne sag. Spørgsmål vi herunder vil have besvaret kunne være følgende:

1)      Er et mageskifte overhoved muligt.

2)      Ved et mageskifte, hvor vi får byggegrunde, vil det være muligt at kunne modregne underskuddet af Holbækvej 55 inden der skal betales skat af salget af byggegrundene?

3)      På hvilken måde får vi dette strikket sammen så vi undgår al for stort skattesmæk. Jeg tænker herunder: Mulig selskabsform, Indkøb af anden ejendom for at leje den ud og derved få en lejeindtægt som er skattefri op til et beløb, måske indsættelse på pension eller lign. ?

4)      Det er kun min bror og jeg som ejer som ejer Holbækvej 59, hvor vi alle fire ejer Holbækvej 55til sammen. Er der noget her vi skal have fokus på?

5)       Hvornår skal vi oprette et eventuelt selskab. Er dette når vi har solgt grundene eller allerede nu? Vi ved endnu ikke hvornår vi kan få dem solgt igen, men regner med indenfor 1-2år.

Er der nogen i dette forum der kender den ”rigtige” rådgiver som kan hjælpe os i denn jungle, som forhåbentlig samtidig er bosidende på sjælland?

Pft.

Anders Mark Jensen

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Jeg kan anbefale dig Advokat Steen Witthøfft fra Partneradvokater i Køge og Revisor Andreas Jepsen fra GLB Revision i Køge. Vi er alle i samme BNI Netværk og de to kender altså hinanden godt.

Advokat Steen Witthøfft har tlf 56671600 og Revisor Andreas Jepsen har 26740121.

Tag fat i dem. Så får du den rådgivning som du har behov for.

Med venlig hilsen

Flemming Rasmussen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)