Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dokumentation for kapitalens tilstedeværelse

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har fået besked om at der indenfor 4 uger skal vedhæftes dokumentation for kapitalens tilstedeværelse. Mit lille selskab står idag som "Under tvangsopløsning"
Jeg har kontaktet Danske Bank hvor jeg har min erhvervskonto. Danske Bank har sendt mig en mail via netbanken. "Vi bekræfter aktuelle saldo på __ kr. for cvr nummer ___"

Er dette nok dokumentation iform af screenshot? Under oprettelse af selskabet havde jeg heller ikke revisor ind over, kun banken. Selskabet er et IVS.
På virks hjemmeside bliver jeg nemlig bedt om at vedlægge erklæring fra revisor, men er det et must?

Tak.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 07:56

steffanjj:

Hej,

Jeg har fået besked om at der indenfor 4 uger skal vedhæftes dokumentation for kapitalens tilstedeværelse. Mit lille selskab står idag som "Under tvangsopløsning"
Jeg har kontaktet Danske Bank hvor jeg har min erhvervskonto. Danske Bank har sendt mig en mail via netbanken. "Vi bekræfter aktuelle saldo på __ kr. for cvr nummer ___"

Er dette nok dokumentation iform af screenshot? Under oprettelse af selskabet havde jeg heller ikke revisor ind over, kun banken. Selskabet er et IVS.
På virks hjemmeside bliver jeg nemlig bedt om at vedlægge erklæring fra revisor, men er det et must?

Tak.

Er du ved at få genoptaget dit selskab?

Det kræver en erklæring fra revisor, uden den erklæring bliver dit selskab tvangsopløst! 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 09:28

Det er et must, med en erklæring fra en godkendt revisor. 

Revisor skal kontrollere, at selskabskapitalen er intakt. Der er den aktuelle saldo på banken langt fra tilstrækkeligt, da der jo også kan være forskellige gældsposter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47188
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:51

steffanjj:
Jeg har fået besked om at der indenfor 4 uger skal vedhæftes dokumentation for kapitalens tilstedeværelse. Mit lille selskab står idag som "Under tvangsopløsning" Selskabet er et IVS.

Ja revisor erklæring er et must - i princip kan du sige regnskabet på genoptagelsesdatoen revideres for at sikre kapitalen er til stede - At du har 1 kr i banken hjælper jo ikke hvis du skylder 2 kr i moms eller andet

Det kan være en relativ simpel opgave, men det er et krav - og så skal du jo have rettet årsagen til tvangsopløsningen og regne med, at skifteretten jo også tager et gebyr

vh John Hannover

Tilmeldt 22. Mar 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:55

Er ved at genoptage selskabet ja. Okay det giver jo god mening med hensyn til andre gældsposter.
Da det er et selskab jeg driver efter arbejde så der er begrænset med aktivitet. Hvad vil en erklæring koste vil i tro?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47188
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:43

3-5.000 kr formentlig med begrænset aktivitet

vh John H

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)