Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS, binavne og regnskab?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Nov 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg står i den fede situation, at jeg skal igang - som i IGANG! Big Smile
Her til aften har jeg mødt en lille mur, som jeg håber I kan hjælpe med at rydde.

Jeg er - sammen med en ven - pt. i opstartsfasen af webshop. Vi har tænkt på, at oprette et Iværksætterselskab og da min ven ikke er myndig endnu, vil jeg være 100% ejer af selskabet og planen er at han senere skal eje 50%.
Vi kunne godt tænke os at lave flere niche webshops, og det kan vi umiddelbart gøre med at udnytte mulighederne med bi-navne. Planen er nu at oprette (Hovednavn IVS) og dertilhørende 1 bi-navn som senere kunne vokse til 3-4 bi-navne. Nu kommer muren..

Hvordan med regnskab? Umiddelbart lyder det jo til, at der skal laves regnskabsår for hvert bi-navn - jeg kan dog ikke se, hvorfor der ikke bare kan laves èt regnskab på Hovednavn IVS?

Fedt, hvis i vil hjælpe mig! Cool

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:48

Der er kun et regnskab - men-  både for jeres egen skyld - og fordi du jo ikke må havne i en situation hvor du kan have EN aktivitet der slet ikke giver indtægt - men giver masser af udgifter som du trækker fra i noget helt andet, og kan få bøvl med skat, så bør du helt klart have et regnskab hvor du kan følge hver aktivitet for sig - ellers aner du jo heller ikke hvor du er

Hvorfor I så vil lave flere nichewebshops og ikke alt i EN må du jo selv have gode grunde til. Der er masser af shops der handler med flere typer varer

Husk lige, at der med ret stor sikkerhed komme en ny lov om IVS hvor der vil blive opsat krav om opsparring af 50.000 kr inden udgangen af 2020 = I skal have et overskud før skat på 60.000 som skal afsættes til bunden kapital, ellers lukkes selskabet efter 2020 (som det ser ud i lovforlaget som virker til at have flertal)

Overvej lidt penge efter min bog IVS så I ikke ender med at glemme nogen punkter, som faktisk har fået lukket ca 10% af alle IVS - enten som e-bog eller paperback, med alt om stiftelse, skat, moms og en masse andet - også rent nyttigt http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html 

Et ApS kunne være godt alternativ og findes i http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/09/aps-alt-om-anpartsselskaber.html 

vh John Hannover

Tilmeldt 5. Nov 16
Skrevet kl. 22:54

Hej John. Tak for dit svar.

Jeg mente også at jeg gerne vil nøjes med at opgive 1 regnskab, så jeg er helt med på når du skriver at det er en god ide at have et klart regnskab over hvert bi-navn. 
Ift. til de nye love du refererer til. Lige nu er der jo krav om at 25% af overskud sættes til bundkapital. Men vil der nu komme et fast beløb der SKAL sættes til side?

Vil klart overveje din bog, tak! 

Tilmeldt 5. Nov 16
Skrevet kl. 22:54

Hej John. Tak for dit svar.

Jeg mente også at jeg gerne vil nøjes med at opgive 1 regnskab, så jeg er helt med på når du skriver at det er en god ide at have et klart regnskab over hvert bi-navn. 
Ift. til de nye love du refererer til. Lige nu er der jo krav om at 25% af overskud sættes til bundkapital. Men vil der nu komme et fast beløb der SKAL sættes til side?

Vil klart overveje din bog, tak! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:30
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)