Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

301 redirect og duplicate content spørgsmål

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger lige et godt råd eller to fra en SEO kyndig i forbindelse med flytning af et par hjemmesider til nye domæner.

1. Sidestrukturen bibeholdes og vil være fuldstændig den samme. Jeg skal lave 301 redirects på alle sider fra gammelt til nyt domæne - Er der en måde hvorpå jeg kan tage alle sider på én gang, når nu sidestruktur og links er de samme? - Eller skal jeg tage hver side og lave et redirect f.eks. fra www.olddomain.dk/hus til www.newdomain.dk/hus ?

2. Når jeg har flyttet en hjemmeside og opsat 301 redirects på alle sider, så vi undgår 404 i f.eks. søgeresultater og på links, skal jeg så lade indholdet på det gamle domæne/webhotel være, eller skal jeg slette det?
- Altså sørger 301 redirects for at Google ikke ser det som duplicate content?

Håber i kan hjælpe :-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest kan du se på denne side for at se eksakt hvilke redirects du skal bruge:

Redirect

Dernæst, skal du huske at dine redirects skal være på det gamle domæne, og redirecte over til det nye, derfor behøver du reelt ikke andet end en htaccess på det gamle domæne. Men for en god ordens skyld kan du jo lade det blive indtil du ved at der ikke sker fejl med flytningen.

Hvis hjemmesiden forbliver på webhotellet, så skal du bare nøjes med at lave en redirect fra det gamle til det nye domæne.

MVH Kim Tetzlaff

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 11. Dec 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Tak for dit svar.

Altså de to hjemmesider er fuldstændigt ens, på nær navnet - Altså er det bare en kopi der laves, som flyttes og navnet laves om.

De to sider vil have hvert sit webhotel.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 11. Dec 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Tetzlaff - KTJ-Media.dk:

Jep, du skal bare bruge metoden som er herunder:

Redirect fra et domæne til et andet

Det ser jo ud til at det er ret ligetil.

Men når jeg så har opsat redirects fra gammelt webhotel (hjemmeside) til nyt webhotel, kan jeg så blot lade indholdet være på gammelt webhotel uden at Google ser det som duplicate content, da der er 301 redirect på alle URL's?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, for du redirecter jo, og derfor ser hverken brugere eller Google det gamle indhold. En redirect foregår jo før indholdet overhovedet bliver læst på webhotellet.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København
Tilmeldt 26. Feb 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ikke helt enig.

Fjern helst det gamle content i backend SELVOM du har 301, da det stadig vil være tilgængeligt i dit sitemap uden at Google kan læse det (fejl i GSC).

Mvh Martin

Jeg anbefaler VPN fra PrivacySharks.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Jensen:
Jeg er ikke helt enig.

Fjern helst det gamle content i backend SELVOM du har 301, da det stadig vil være tilgængeligt i dit sitemap uden at Google kan læse det (fejl i GSC).

Mvh Martin

Så lige dette svar fra dig. og det er da lidt sent jeg kommer med et tilbagesvar :)

Men når man redirecter fra et domæne til et andet som jeg beskriver, så vil Google jo ikke se hverken XML sitemap eller hjemmeside. Ej heller billeder eller andet på det gamle domæne, da det vil blive omdirigeret til det nye domæne.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)