Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import af elbiler

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 591
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

jeg vil igang med at importerer elbiler, men hvad er afgidten udover det jeg skal give for den i f.eks. Kina

og hvordan kan jeg få den indregistreret i danmark, jeg har fundet både 2, 3 og 4 persones biler og de kan køre optil 110 km i timen

men hvad gør jeg nu, hvilken indstans i danmark skal jeg tage kontakt til også med hensyn til at få bilen godkendt i Danmark

hilsen

thomas

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 14:58

Du er en modig mand Wink

Jeg bor i Kina og gør selv en del i el køretøjer her. En af de bedste kinesiske (benzin) biler er nok Brilliance, som jo brillierede ved at få nul stjerner ved crashtest. Det er fint nok at bilen kan køre 110 Km/t, men der er mere end ét krav der skal overholdes.

Hvis du virkelig vil i gang med det, så skal du nok starte hos færdselsstyrelsen. Nej, aller først skal du se et CE-dokumenf fra fabrikken, ikke et de har lavet selv i photoshop, men et som rent faktsik er lavet af en uvildig organisation og som har testet bilen. Der er jo altså LIDT andre krav til biler i Danmark (Europa) end vi har i Kina.  

http://www.fstyr.dk

Det store problem for tiden, det er batterierne. Der er ingen tvivl om at der kommer el-biler og med noget bedre performance end en ellert. Hvis man skal ofre 20.000 om året på nye batterier, så går lidt af den gode økonomi ud af projektet. Lithium batterier laves endnu ikke så store og de vil endnu koste det blå ned af himelen hvis du kunne få dem. Ud over at der naturligvis er afgift på en bil, så er der også afgift på batterier. Prøv at regne på hvad bilen vil koste i udsalg i Danmark, inden du bestiller 10 containere. 

Tilmeldt 15. Oct 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:56

Hej Thomas.

Jeg vil anbefale dig at kigge forbi www.danskelbilkomite.dk hvor der er et ret godt forum.  Her kan du helt sikkert finde nyttig information og eventuelt gå ind og spørge nogle af eksperterne.

Der er flere fabrikanter der er lige på trapperne med 4-personers elbiler som har rækkevidde (pr. opladning) på ca. 200 km, topfart omkring 125 km/t og koster ca. 130-200.000 kr.

Mitsubishi kommer med deres MIEV og Subaru med deres G4E i 2009.

Allerede i 2008 begynder Miles Electric Vehicles (www.milesev.com) at sælge deres XS500 i Europa gennem en importør i Holland.  Denne bil er måske specielt interessant for dig eftersom den er fra Kina og den har klaret crashtest i Europa.

Der er ikke afgift på elbiler i Danmark og i den nye energiaftale er afgiftsfritagelsen blevet forlænget til 2012.  Du betaler heller ikke grøn ejerafgift (vægtafgift) på elbiler og i København er det gratis at parkere overalt med sin elbil.  Der er endda ladestationer et par steder i byen.

Mvh,

Danny

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)