Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tjene penge på andres videoer på YouTube?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 12
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg håber nogle måske kan hjælpe med en tanke, jeg har gået med.

Mine spørgsmål omhandler, om det er muligt at tjene penge på andres videoer på YouTube, hvis de ligger på din kanal? 

Tesen kunne være således:

Jeg har en kanal på YouTube omkring "permakultur/have".

På denne kanal lægger jeg ff til beskæring, bede, gromiljøer etc. Jeg bruger på denne kanal andres videoer på YouTube til at vise, eks. Havevideoer omkring beskæring.

Jeg får flere følgere på min YouTube kanal, som ser disse videoer.

Mit spørgsmål går herved på, om man kan tjene penge på andres videoer, når de bliver set gennem ens kanal?

På forhånd tak for alle fif, henvisninger til mere info etc.

Venligst Natascha

Tilmeldt 16. Jan 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Det er ikke lovligt at vise andres videoer på din kanal med mindre du har fået lov eller der er tale om videoer som det er lovligt at uploade (der findes en slags "open source" videoer som du gerne må uploade). Jeg ved så godt at YouTube er fyldt med ulovlige videoer men det er en helt anden snak

Jo i princippet kan du godt tjene penge på den måde men der skal rigtig mange views og minimum 1000 subscribers til (hvis jeg ikke husker helt forkert) får at du overhovedet kan komme i betragtning til at få reklamer på dine videoer. Hvis det da er den måde du har tænkt dig at tjene penge:)

Men start med at få nogle følgere (subscribers) Det kan i sig selv være svært nok:)
Fra Odense S
Tilmeldt 14. Jan 19
Indlæg ialt: 36
Fra  Advedia Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Som jeg læser det så det du efterspørger er om du kan tjene penge på at folk betaler dig for at få vist deres videoer på din kanal?
Hvis det er tilfældet skal du bare sikre dig at du altid har det juridiske på plads ift. at du har lov til at vise deres video fordi de har givet lov til det.

Jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle have lov til at gøre det, men jeg må blankt erkende at så indgående kender jeg ikke Youtubes retningslinjer, men sørg for at få dem læst igennem for at sikre dig at det er okay. Jeg synes ikke jeg er stødt på nogle der gør det du foreslår, så enten er det en genial idé, eller også har folk prøvet og fejlet, eller man ikke må.
Håber det er det første :-P Men jeg ville læse Youtubes retningslinjer igennem. Der skal nok være et afsnit om at tjene penge udenom Youtubes pengemaskineri.

Held og lykke med det!
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)