Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed med udelandske partnere

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg skal til at starte en virksomhed med 2 udelandske partnere. 

Det første produkt, bliver til det danske marked. Det bliver et SaaS produkt til danske forbruger. Jeg vil fungere som CEO og vil have en CTO fra udlandet, hvor vi gerne vil splitte gevinsten af overskuddet

Produktet kommer til at være en abbonement løsning. 

Mit spørgsmål er så ifht hvordan andre har gjort det i samme situation. Er vi forpligtet til at betale skat af hele det indtjente beløb i DK? Eller er det kun mig der skal betale skat af min andel?

Pfh tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Selskabet i stifter bliver alt andet lig selskabskattepligtig i Danmark medens løn mm forventtligt beskattes der modtageren er skattepligtig - du i DK og de andre i deres land formentlig.

Du/I bør tage råd af den god revisor og / eller advokat med etablering og ejeraftale som så også skal kunne fungere/retsopføges i et udland måske

vh John Hnnover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvilket selskab/firma I opretter. Et kapitalselskab (IVS, aps eller as) vil være skattepligtigt i Danmark af sit overskud. Men det kan i princippet holdes nede via lønudbetalinger, som afhængig af modtagerens egne forhold ikke nødvendigvis vil give skattepligt til Danmark.

Alternativt kan I overveje om et I/S eller P/S kunne være en mulighed. Her er det ikke firmaet som er skattepligtigt men den enkelte som beskattes af overskuddet.

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:
Alternativt kan I overveje om et I/S eller P/S kunne være en mulighed. Her er det ikke firmaet som er skattepligtigt men den enkelte som beskattes af overskuddet.

Gælder det også for et K/s

Er du helt sikker på at en udenlansk ejer af et P/s ikke betaler selskabsskat i Danmark 

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:
Alternativt kan I overveje om et I/S eller P/S kunne være en mulighed. Her er det ikke firmaet som er skattepligtigt men den enkelte som beskattes af overskuddet.

Gælder det også for et K/s ??

Er du sikker på at en udenlandsk ejer af et P/s ikke beskattes i Danmark ?? Har du evt et link til evt afgørelser ved dette.

Fra Risskov
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Giver god mening, tak for svar

Fra Risskov
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende, jeg har nemlig lidt svært ved at tiltrække en god partner fra udlandet når jeg fortæller at vi skal betale dansk skat af overskuddet

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Dansk selskabsskat er jo på niveau med de fleste andre sammenlignelige lande men ja- den kommer i ikke uden om. Hvis de tager løn i selskabet så skal denne indberettes til dansk skat - men de beskattes jo så i forhold til deres egen skattepligt - ofte i det land de bor og arbejde i, og tager de løn, ja så bliver der jo det mindre overskud at beskatte fra selskabet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)