Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukke eller konkurs?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig herinde. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed som jeg gerne ville lukke men jeg ved ikke om jeg bare skal lukke den eller melde konkurs

Sagen er det at firmaet har et underskud på over 300.000kr hvilket har resulteret i en gæld på tilsvarende beløb. En af mine kreditorer har slæbt mig i fogedretten i næste måned. 

Jeg har fået et nyt arbejde som jeg begynder på idag, så jeg ved ikke hvordan jeg skal lukke mit eget firma uden at blive hårdest ramt.

Skal jeg gå konkurs eller bare lukke det ned?

og er det noget med at underskudet i mit eget firma kan jeg bruge til mit fradag? 

Tak på forhånd 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tihati:

Hej.

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig herinde. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed som jeg gerne ville lukke men jeg ved ikke om jeg bare skal lukke den eller melde konkurs. 

Sagen er det at firmaet har et underskud på over 300.000kr hvilket har resulteret i en gæld på tilsvarende beløb. En af mine kreditorer har slæbt mig i fogedretten i næste måned. 

Jeg har fået et nyt arbejde som jeg begynder på idag, så jeg ved ikke hvordan jeg skal lukke mit eget firma uden at blive hårdest ramt.

Skal jeg gå konkurs eller bare lukke det ned?

og er det noget med at underskudet i mit eget firma kan jeg bruge til mit fradag? 

Tak på forhånd 

Når der er tale om en enkeltmandsvirksomhed kan man ikke "bare" melde konkurs. Du kommer til at hænge på gælden som privatperson, uanset om du lukker på almindelig vis eller går konkurs.

 

Den bedste måde at lukke ned i forhold til dine kreditorer, er at indgå aftale omkring gælden! Kan du ikke betale gælden til kreditorerne her og nu, så spørg om afdragsordning, rentestop eller lign. så der kommer ro på. Er din økonomiske situation endnu værre (altså du kan heller ikke afdrage på gælden) så må du forsøge en akkordaftale, men det bliver ikke let - de færreste kreditorer opgiver deres gæld helt eller delvist.

 

Skattefradrag af underskuddet har du eller får du helt automatisk når du indberetter din selvangivelse.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Derfor skulle du haft et selskab med begrænset hæftelse.

Den gæld kommer til at hænge på dig som privat person.

Du har virkelig dummet dig.

300k er ikke små penge

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)