Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatteregler ifbm. salg af danske selskaber til udlandet

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære medlemmer,

Jeg er arbejder med handel og investering, og er i færd med at undersøge skatteregler ved frasalg af danske selskaber. Håber I vil hjælpe mig belyse de skattemæssige regler ved 3 forskellige scenarier.

Noter
- Ved alle 3 scenerier overdrages 100% af ejerskabet til en dansk investor mod en betaling på DKK 6.000.000 kontant til ejerne.
- Der er tale om personer og selskaber i lande, hvor der ingen dobbeltbeskatningsaftale med Danmark forefindes.

Scenarier

Scenarie nr. 1 = Skat ved frasalg af dansk anpartselskab ejet af udenlandsk virksomhed udenfor EU.

I dette scenarie er den konkrete virksomhedsform i Erhvervsstyrelsens CVR register "Anden udenlandsk virksomhed" med en ejerkreds skattepligtig i udlandet udenfor EU. Ved virksomhedsoverdragelsen overdrages 100% af aktierne til en dansk investor.

- Spørgsmål nr. 1 - Hvilke skatteregler ligger til grund for dansk beskatning af de udenlandske ejere / "Anden udenlandsk virksomhed" i dette scenarie?

Scenarie nr. 2 - Skat ved frasalg af dansk anpartselskab ejet af dansk holdingselskab med en reel ejer skattepligtig i udlandet.

Klart er der begrænsninger for hvor meget det danske holding beskattes ifbm. frasalget når pengene i første instans går til holdinget. Spørgsmålet er, hvordan den reelle ejer beskattes ifbm. udbetaling af de midler denne har erhvervet sig igennem frasalget af sit selskab. Denne person er skattepligtig i udlandet udenfor EU, og har ikke nogen tilknytning til Danmark foruden at eje virksomheder.

Scenarie nr. 3 - Skat ved frasalg af anden udenlandsk virksomhed ejet af udenlandsk virksomhed.

Der findes i skrivende stund 17.634 registrerede selskaber med virksomhedsformen "Anden udenlandsk virksomhed" ved Erhvervsstyrelsen. Links er ikke tilladt i Aminos blogindlæg, så venligst find guiden i min fodnote nr. 1 [1] ved behov for at finde min kilde.

- Spørgsmål 3: Hvilke skatteregler ligger til grund for dansk beskatning af de udenlandske ejere?

[1] webadressen er datacvr punktum virk punktum dk skråstreg data/visninger?soeg=&openFilter&virksomhedsform=210&virksomhedsstatus=Alle&antal_ansatte=Alle&reklamebeskyttelse=Alle&virksomhedsmarkering=Alle&kommune=Alle&region=Alle&personrolle=Alle&branche=undefined&type=undefined for at se konkret hvilke selskaber jeg taler om
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)