Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering i ejendom via ApS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for mange penge på firmakontoen ( minusrenter), og overvejer om det er en smart løsning at købe en ejendom i firmaet, og leje det ud nogle år.

Jeg skal selv ( personligt) bruge ejendommen til at bo i - men først om nogle år.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det drilske er at du så om nogle år jo risikere en skat ved at overtage den personligt (alt for dyrt at bo som lejer i selskabets generelt) og afhængig af hvor lang tid - så kunne du jo overveje om du skal tage løn/udbytte og købe selv.

Du har vel overvejet at sprede dine penge på flere banker op til 700 t for hver - Der er stadigt banker der tager CVR penge ind til ikke minus (fordi de mangler funding): Desværre tror jeg ikke Santander og Norwegian bank der begge har ca 0,8% på 1 mdrs frist kan bruges til CVR

Alternativt en valuta der ikke giver negativ (USDS f.eks. plus rente i danske banker generelt men med valuta risiko, men det KAN der jo også på nogle år være i boliger) Bedst hvis det er en valuta du i forvejen ved du skal bruge til at betale i. Det skal jo så også holdes op mod, at den negative rente jo ikke er voldsom - vel 5000 kr på 1 mio - med fradrag som jo skal holdes op mod hvis det andet du sætter penge i falder bare ganske lidt.

Er du lidt mere modig så er Lendino en mulighed. Lad dine penge arbejde for andre iværksættere til en hyggelig rente.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det primære er heller ikke minusrenten - der er jeg enig i at det er småpenge - trods alt.

Det primære er ejendommen, hvor prisen er fin, og udlejemulighed god.

Men hvilken skat tænker du på, når jeg ville overtage ejendommen privat fra mit firma ?

Jeg tænkte nærmere at der måske var lempelige vilkår ved sådan en overtagelse ( dog til markedsvilkår), men alligevel lidt "råderum"..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ikke råderum fra selskab til privat ejer ved ejendom, tværtimod næsten - det skal være absolut fuld normal markedspris  armslængde princip og så er det jo skat af evt gevinst ved salget

Det kan du også få ved privat at eje den som udlejningsejendom når du slet ikke selv bebor den, men jeg mener en del håndværkere har løsninger uden jeg kender detaljer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er en momsproblematik, du skal være opmærksom på. Det typiske er, at private ikke betaler moms af deres leje, hvorfor der heller ikke er momsfradrag for udgifterne. Hvis du køber den direkte i din virksomhed, som sikkert har momspligtige aktiviteter, så er der nogle regnskabsmæssige øvelser, der skal laves i forhold til at løfte momsen forholdsmæssigt. Alternativt skal der laves et selvstændigt selskab, men der er også nogle omkostninger forbundet med at drive det.

Nu har jeg lidt kontakt med forskellige mennesker, som ønsker at udleje primært fordi de har overskudslikviditet i virksomheden, tjent lidt penge på salg af en Frederiksberg-lejlighed e.t.c.. Jeg kan bare se, at det ikke er for alle, derfor har jeg skrevet dette indlægDerfor skal du IKKE blive boligudlejer . Så tænkt dit setup godt igennem inden du kaster dig ud i det.  :-)








Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for indspark Casper.

Nej, der er ikke meget i livet der er bare ligetil. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:
Nej, der er ikke meget i livet der er bare ligetil. :)
mad og rå sex er trods alt for nogen af os Stick out tongueDevilGeeked

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)