Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina - risiko for kopivare ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet et produkt/ noname i Kina, direkte fra producenten.

Jeg har fået nogle vareprøver hjem for at teste/ sammenligne med eksisterende brands på markedet, for at se om der kunne være tale om kopivarer.

Producenten i Kina svarer selv at produktet naturligvis har ligheder, men at de selv har designet, og produceret produktet.

Det er heller ikke sådan at jeg tænker at det er et kopiprodukt - der er "store" forskelle - men det er jo blot min vurdering, og samtidig findes der jo helt sikkert produkter, som jeg ikke har fundet i min søgen på nettet.

Som jeg kan læse mig til, er det meget vanskeligt, eller måske umuligt at gardere sig 100 %, men er der andre ting man kan gøre ?

Evt. firmaer der arbejder med den slags.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

det er altid svært at være sikker. At de kopierer som vandvittige i Kina, design og IT mm er helt sten sikkert, og der tabes også mange sager om kopivarer. det er også klart, at de siger de selv har designet helt uanset hvad.f Der er ikke en facitliste - man siger som udgangspunkt at varen skal være mindst 15% anderledes på alle punkter - altså farve - størrelse - form osv  men hvordan man regner det, er jo helt en individuel afgørelse.

Jeg kender ikke firmaer der påtager sig ansvar for de afgørelse faktisk - og ansvaret vil i sidste ende være dit og ingen anden, da du næppe skal vente at vinde en sag mod din leverandør i Kina. 

Man kan givet finde ophavsretsadvokater der vil være med i at prøve en bedømmelse, herunder måske Amino medlem fashion seller Morten fra www.notallowed.dk 

Når du ved den "ligner" så hjælper det næppe at spørge den du ved det skal ligne, for de siger så sikkert kopi uanset hvad, ellers er det jo en stensikker vej

Jeg har selv skrevet om kopivarer her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/kopivarer.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Udfordringen er jo også at mange produkter uværligt vil ligne hinanden i en eller anden udstrækning.

En vante, sko, ur, osv. , det er begrænset hvor kreativ med udformningen man kan være, hvis funktionaliteten skal bevares.. :) 

Jeg har talt lidt med varemærkestyrelsen herhjemme også, men det er meget generelle ting de nævner - så stort set samme svar - Ikke muligt at gardere sig. 

Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med her. :)

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Udfordringen er jo også at mange produkter uværligt vil ligne hinanden i en eller anden udstrækning.

En vante, sko, ur, osv. , det er begrænset hvor kreativ med udformningen man kan være, hvis funktionaliteten skal bevares.. :) 

Jeg har talt lidt med varemærkestyrelsen herhjemme også, men det er meget generelle ting de nævner - så stort set samme svar - Ikke muligt at gardere sig. 

ofte er der faktisk nogle give-aways da hele ideen med at kopiere jo er, køber skal tro det er "the real stuff". Almindelige hansker og strømper er næppe stor fare men give away er netop at der er ET eller andet karakteristika fra en mærkevare som er taget med ind - En knaldrød stillethæl - en mand der sidder over et svin og svinger med en kølle - frem for en polorytter  - osv - et eller andet der gør, at du jo også selv tænker  HEJ det ligner da helt en xxx

Men ja det er ikke let helt at gardere sig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
En knaldrød stillethæl - en mand der sidder over et svin og svinger med en kølle - frem for en polorytter  - osv - et eller andet der gør, at du jo også selv tænker  HEJ det ligner da helt en xxx

En mand der sidder og svinger med en polorytter?

Ja den er sku god du John Wink

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår John...

Men nej, det synes jeg ikke der er tale om her.

Håber varemærkestyrelsen kommer retur til mig, med mere info ( så deler jeg det også her) 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)