Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bar udlejnning

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lige nogle spørgsmål. Min kammerat og jer, har en stor interesse for at lave cocktails, og lave et show ud af det. Derfor har vi tænkt at lave et bartender udlejningsfirma, som der som er så mange af i forvejen. Jeg vil lige til at starte med understrege, vi gør det ikke for at blive milionære, men for at få nogle oplevelser sammen, og måske lidt ved siden af su'en!

TIl det har jeg nogle spørgsmål:

1. Har kigget på et domæne, som en allerede ejer, dog har han intet aktivitet på domænet, og har haft ejet det siden 2001. Kan man lovligt tage kontakt til ham, og spørge om at købe domænet, eller er der noget jeg skal være opmærksompå?

2. Vi vil somsagt bare have nogle oplevelser sammen, og derfor ikke have det store lager. Vi har der tænkt 2 løsninger, løsning 1 er vi indkøber de produkter der skal bruges, og afregner med kunden tilsidst, eller løsning 2 som er at vi får kunden selv til at købe alkoholen ud fra en indkøbsliste vi laver, og så tager vi alt andet med udover alkoholen. Hvilken vil fungere bedst her?

3. Er der noget lovgivning udover vi ikke på servere til personer under 18 år, vi skal være opmærksom på? Nogle tilladelser, vi skal have for at må have en mobil cocktailbar?

4. Hvis den bedste løsning skulle være at vi selv køber alkoholen, hvem skal vi så have fat i, for for at lave en indkøbsaftale på små mængder alkohol

Tak fordi du gad læse dette!
God weekend!

Venlig HIlsen
Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Angående domænet kan du sagtens kontakte ham. Du kan evt lave en whois på domænet.

Tilmeldt 16. Jun 16
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor holder I til henne i landet?

2. Jeg kan ikke forestille mig at folk gider købe ind efter en liste som i giver. Ideen med en mobil bar/bartender er vel netop at I har masser af ting med så jeg ikke skal købe en masse flasker, som der skal bruges lidt af hver af.

Jeg er ikke i tvivl om at I selv skal have alt til baren med.

En løsning som en af mine kammerater bruger er at lave en aftale med et lokalt diskotek/bar. Han bruger dem som bar og afregner kun åbnede flasker. Hvis det er muligt for jer, kunne I undersøge det.

Hvis I ender med selv at købe vil jeg anbefale jer at tage fat i DRINX. 

Eventuelt kunne I også kigge i INCO.

Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Har tjekket ham på dkhostmaster, men jeg har kun hans navn, må man tage kontakt på facebook? Og hvad er rimligt at tage for et domæne, der ikke har været i brug siden 2001. Det ikke et specielt domæne som øl.dk f.eks. Det har bare navnet vores virksomhed gerne vil have, så det har værdi til os. :) Tænkte på at byde 500-1000kr, kan det tage som skambud?

Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
VI ligger til i aalborg lige pt, men vil ikke have problem med at tage rundt i hele jylland. Tænker også at kunderne selv skal købe, bliver noget rod. En ting er kunden skal gøre noget selv, men hvad hvis de køber forkert?

AF de 2 virksomheder ligger DRINX nok mere til højrebenet, da de tættest på. Laver de gode erhvervsaftaler, eller er det bare gode priser de har?
Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe det er offentliggjort kan du kontakte ham hvor som helst. Det er svært at sige hvad han vil tage som et skam bud, men giv det et skud.

Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Det står ihvertfald på dkhostmaster. SÅ kan jeg bare skrive en besked til ham?
Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps. Go for it

Tilmeldt 31. Oct 18
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, der findes på sin vis nogle regler vedrørende domæner.

Det væsentlige er, hvorvidt i har et varemærke eller en legitim interesse der kan opveje den interesse ejer af domænet har. Udgangspunktet for reglerne er at sikre imod domænehajer, hvorfor der skal ganske lidt til for at modparten har tilstrækkelig interesse og i derved alene skal kunne købe domænet.

Bemærk dog, at et domæne godt kan være brugt til mails eller være købt for en fremtidig brug.

Hvis du vil spare lidt omkring det, og konceptet er du velkommen til at tage kontakt til mig. Er uddannet jurist og arbejdede i min studietid med at bestyre en bar.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)