Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsløn i Letløn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg sidder og skal udbetale løn til mig selv fra mit ApS for første gang i dette regnskabsår (2018).Jeg anvender SKAT's Letløn system.

Uanset hvordan jeg opretter lønberegningen kan jeg ikke få systemet til at give mig mere end én måneds fradrag. Selv hvis jeg sætter lønperioden til hele året, anvender systemet stadig december som "Basismåned" og giver mig kun en enkelt måneds fradrag.

Er der en måde jeg kan lave en lønseddel med fuldt årsfradrag, eller er jeg nødt til at tilbageholde for meget A-skat og så få den tilbage med årsrapporten i det nye år?
Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 17:06

LetLøn understøtter ikke ulovlig lønhåndtering.

Det er ulovligt at udbetale mange måneders løn bagud på en gang.

Det er lovligt at undlade løn i mange måneder, og så have en meget høj løn nu.
Det giver så kun en måneds fradrag.
Hvis du vil have løn på den måde fremadrettet, så er et frikort måske en overvejelse værd.

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 17:15
OK, men hvis jeg indberetter løn på hovedkortet, får jeg så penge tilbage i skat næste år, eftersom jeg ikke har fået hele mit personfradrag på lønnen?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:07

Ja du får penge tilbage i skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 19:29

du kan også indberette alle12 mdr

Tilmeldt 3. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 21:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når forskudsopgørelsen udregner fradraget går den ud fra at du får løn hver måned. Hvis du ikke har fået løn i de første 11 mdr kan du gå ind på skat.dk og ændre din forskudsopgørelse. Her skriver du at ændringen skal gælde pr 1/12. Samtidig udfylder du felterne med løn/dagpenge modtaget til og med 30/11 (skriv 0 kr hvis du ikke har modtaget noget, du kan klikke på en funktion hvor skat selv finder oplysningerne) samt indeholdt a-skat. Så får du hele fradraget i december. Det er naturligvis vigtigt at du skriver det rigtige i modtaget indkomst til dato da du ellers får restskat.

Mvh Johnny

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)