Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TV brugt til faglig vurdering - kan det trækkes fra i SKAT?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Engedal Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg samarbejder med en TV-udbyder og skal den sammenhæng teste deres kanaler og TV-signal på et TV over en længere periode (1-2 år). Jeg har ikke noget TV og havde tænkt mig at købe et til formålet. Men da jeg arbejder hjemmefra vil det også blive brugt i privat sammenhæng udenfor arbejdstiden. 

Kan jeg trække det fra i SKAT? Det er jo en arbejdsmæssig reel ekstra udgift for mig. Men jeg ved, at det også er en gråzone på nogle områder.

Kan nogle hjælpe mig her? 

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Får du løn for at se tv? Eller hvad andet skal du gøre ud over at teste signalet er godt nok? 

Ved ikke svaret på dit spørgsmål, men finder det bare overraskende at det skal tage 2 år at teste et signal?

Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Engedal Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans, ja det forstår jeg godt. Jeg tester nogle TV-bokse og kvaliteten af opløsningen + framerate på kanalerne på min skærm. Og det sker løbende. Så det er på den måde. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Aktiver som man har privat og dermed kan anvende privat (rådighedsprincip) skal både moms og udgiftsmæssigt fordeles i forhold til % brug firma og privat - nok ikke meget tid firma her vil jeg frygte da TV er rimeligt almindeligt privat gode :)  Men det skal i alle fald deles - og samme skal værdien af evt tv signal du får fra den udbyder og som du tester,men jo så også kan anvende - og vel givet % vis anvender mest - privat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Engedal Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Så rent praktisk, hvordan kan jeg så gøre det? Jeg har jo ikke et TV nu, så derfor kan man jo strengt taget sige, at jeg køber det for at kunne teste? Men det holder måske ikke? 

Hvad ville du mene var en rimelig fordeling af privat og firma? 

Hvis TV'et koster fx 5000 kr., kan jeg så tage 20% af udgift og af moms (1000 kr.), som jeg trækker fra i firmaet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

nej jeg tror ikke det i 2019 holder at man køber tv alene for at teste noget og har det i privat. Jeg tør ikke sætte % det skat vel vil spørger er - hvor meget tid tester du dagligt - og hvad ser du (eller snit personer) tv dagligt

Vil du være lidt mere sikker, kan du jo skrive spørgsmålet som indlogget under kommunikation i skat.dk - og så måske også have noget skriftligt om at dem du "tester" for kræver du gør det som del af jeres aftale og hvorledes du "tester" - som lyder lidt sjovt, ved bare at have et TV i mine ører

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Engedal Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg vil selvfølgelig bruge det meget privat også. Tænkte bare om det måske kunne udnyttes regnskabsmæssigt, at det også bliver brugt i erhvervsmæssig sammenhæng noget af tiden. Men du har nok ret i, at det vil kræve noget dokumentation over hvor meget tid jeg bruger på at teste de ting jeg skal teste.  

Det må jeg lige finde ud af. Tak for svaret! 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke vil have problemer med skat, skal du afregne ordentlig.

Levetid af TV - 5 år - dvs du kan trække som udgangspunkt kun 30% af prisen, da bagefter er TV din.

Dertil kommer måske 50% af daglig brug til arbejde.

Det bliver altså småpenge.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)