Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække udgifter fra i min skat

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har et overskud i min lille virksomhed på 200.000 kr, og her komme jeg lidt i tvivl om noget, og skal betale rundt regnet 90.000 kr i skat.

Jeg står og har brug for en server, som koster 4000 kr. Hvis jeg trækker det fra i firmaet, vil det så sige jeg skulle betale 86.000 kr i skat, eller har jeg også en egenbetaling på udgiften?

vh Michael.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan lidt generelt, inden John H. kommer med det specifikke svar.

Hvis du har overskud på 200k og efterfølgende en driftsudgift/nyanskaffelse på 4k så har du overskud på 196k

Du skal betale skat af overskuddet.

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver mening. Tak for det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine udgifter give dit et fradrag svarende til skatteværdien - skat betaler jo ikke dine indkøb. Det betyder at en server til 4000 giver dig et fradrag på 41% i værdi hvis du er alm personlig virksomhede og alm skatteyder uden topskat = ca 1600 kr i mindre skat, resten betaler du selv - og hvis du er et selskab - nedslag på 22% selskabsskat = ca 880 kr mindre skat

Aktiver som du afskriver skal du sørge for at have liste over, da disse skal ud igen ved lukning - uanset afskrevet eller ej. 
Der kan jo så også være et momsfradrag 

Har du alm skat og ikke topskat - så er skatten 40-41% inkl AM bidrag eller ca 80.000 kr ialt "kun"

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)