Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af værdipapirer for overskud, beskatning?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis et ApS har overskud og disse midler investeres i eksempelvis aktier, blir det pågældende beløb beskattet inden for året, eller først det år de sælges?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Først så påvirker købet af aktiver ikke dit overskud. Det er bare penge fra bank til værdi af aktier - så du sparer ikke skat ved det. Når dit selskab så har aktierne - så udløser de skat af ikke realiseret gevinst ult hver år - og ved salg så af forskellen på den skattemæssige værdi og salget. Det betyde så også, at de i selskabet beskattes med værdistigning og udbytte med 22% selskabsskat, og når du så skal have pengene i lommen selv, med 27/42 (45% hvis S kommer i regering) udbytteskat = samlet meget let med topskat. 
Det kan derfor overvejes at hæve løn op til topskat  - og så udbytte til 27% grænsen fra selskabet - og personlig købe aktierne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Har lidt svært ved at svare, (amino) mener jeg taster URL hvilket jeg ikke gør :-/
Tilmeldt 17. Dec 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok, gælder det alle typer investering, også ejendomme, kapital andele i andre virksomheder etc. Såvidt jeg forstår udbytte, så betaler selskabet selskabsskatten (22%) og udbetaler udbytte, hvorefter modtager personligt beskattes af udbyttet (op til 52.900) med 27% ? (dvs. ialt omkring ca. 43%), er det korrekt forstået Skal udbytte betales før 31/12, eller blot inden årsregnskabets afslutning
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle investeringer som sådan - påvirker ikke resultatet  - det er bare penge fra kasse/bank til aktier, ejendom eller andet af værdi

Noterede aktier skal lagerbeskattes = gøres på hvert år og så er der skat/tab at lægge til resultatet

Udbytte kommer ud EFTER året er slut og selskabsskat - det vedtages normalt på den generalforsamling hvor regnskabet for f.eks 2018 i f.eks Maj 2019 godkendes, og så udbetales det med indberetning til skat og ja - 27% op til 52.900 - inkl evt anden privat udbytte og aktieindkomst og ja svarende til bundskat omkring 41% og over de 52.900 med 42% (vis S kommer ind - til 45%) svarende til lige under topskat 56% (hvis S til over topskat faktisk) Udbytte er først når selskabet har en fri kapital efter overførsel af overskud efter skat som udgangspunkt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak John!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)