Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Royalty - bogføring, skat og indkomst type

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har simpelthen ikke kunne google/søge mig frem til et svar på dette. 

Jeg er fotograf og har fotograferet en kogebog for et forlag. Normalt så sender jeg en fakturs på jobbet og modtager en engangsbetaling - men på lige præcis dette job modtager jeg  royalties i stedet for. Men jeg er ikke sikker på hvordan dette skal bogføres. Jeg har modtaget en opgørelse fra forlaget hvorpå der står det beløb jeg skal modtage (jeg står umiddelbart nævn som forfatter, sammen med den rigtige forfatter), men det er før det første ikke moms på det, og det er jo jeg vant til på mine fakturaer. Og jeg synes jeg har kunne læse at royalties ses som personlig indkomst - kan det hænge samme med moms spørgsmålet? Hvis det er personlig indkomst hvordan skal jeg så svare skat af det, da det jo så ikke går ind under min virksomheds regnskab og skatteafregning. 

Så, hvordan skal jeg agere hvis det er personlig indkomst som er blevet sat ind på min virksomhedskonto - eller hvordan bogfører jeg det som virksomhed og får det ind under min virksomheds økonomi?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal ikke med i regnskabet da skatten er endelig med 22%

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange medicin selskaber der modtager royalties , men jeg ved ikke om der er moms på

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Når der ikke er moms på opgørelse er beløbet uden moms og skal vel ikke indregne moms.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)