Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S - Min partner laver stort set ingen ting!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg skriver for at hører om der er noget jeg realistisk kan gøre her.

Sammen med min partner stiftede vi et firma der håndtere videresalg af produkter fra Kina, problemet ligger i at min partner slet ikke gør sit arbejde.
Det er meningen han skal stå for hovedparten af online salg og jeg skal håndtere indkøb og bogføring.

Vi startede lige før jul 2017, så vi har kørt godt et år. Til at starte med gik det ok, men over det sidste halve år har han lavet mindre og mindre, lige nu tager jeg mig af stort set det hele. Trods han godt er klar over han ikke laver en fis, kræver han aligevel udbetalinger.

I vores kontrakt står der vi deler 50/50, hvilket også ville være fint såfremt vi lavede bare ca det samme.

Ud over enten at købe ham ud, eller lukke firmaet, er der noget jeg kan gøre?

Mange tak for Jeres input!

Mvh
Bent
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der i jeres kontrakt står noget om arbejdsfordelingen, så har du måske noget juridisk at kunne gå videre med, men det bør nok være sidste udvej.

Hvis I er enige om at der er en udfordring, men ikke selv kan komme videre med at løse problemet, så kunne det være en mulighed at finde en uafhængig mægler til at hjælpe med at nå en konklusion og få den på skrift.

Om ikke andet, så bliv enige om hvordan I kan lukke aktiviteten ned på en ordentlig måde.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Svaret er nok nej. Det er klart, at hvis der står noget meget tydeligt i jeres ejeraftale - så kunne man måske gøre lidt, men sandt er, at det næppe fører til noget og bare giver mere strid. 

Han skal købes ud - og du skal forsætte i enkeltmands eller stifte et ApS (til nød IVS) til det - hvis ikke I kan sætte jer og komme overens - evt ved en neutral mægler (som så ikke bare er den ENES ven) sætter sig med ved bordet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)