Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside pris?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 30. Nov 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Halløj

Vi er nogle unger personer der er interesseret i at starte en virksomhed op, derved er vi ved at finde ud af, hvad det vil koste at lave en hjemmeside.
Hjemmesiden skal have mange af de samme features som Airbnb har, lidt samme betalingsmetode som Uber, og mulighed for at kunne opdateres ofte. Samtidig skal den også være okay hurtig side, sådan kunder ikke tager en krig at komme rundt på den.

Er der nogle garvede hoveder, der ved hvad det vil koste cirka at lave den? Og hvad vil det koste månedetlig at holde den opdatere?

Plus gode råd / erfaringer er meget kærkommende er meget kærkommende!
Tilmeldt 25. Nov 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Det dyreste er nok at få selve hjemmesiden lavet. Pånær hvis i selv kan bygge den selv. Men hvad en hjemmeside koster afhænger af utrolig mange forskellige faktorer. Skal det hele bygges fra bunden, så er det ikke et helt billigt projekt i har gang i der. For at finde ud af nøjagtigt hvad det vil koste for jer, vil jeg anbefale jer at kontakte en række forskellige webbureauer. Så har i noget at sammenligne ud fra.

Omkring hosting: Alt afhængigt af jeres krav, så kan det være super billigt at hoste en hjemmeside. Unoeuro er et godt sted at starte med at kigge ift hosting.

Seneste projekt: KviklånOversigt.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Aug 17
Indlæg ialt: 28
Fra  Musaeus.dk Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Umiddelbart kan det godt blive rigtig dyrt at lave sådan en web app fra bunden. Og så skal i vel også have en app hen af vejen?

Jeg ved godt det ikke er det svar i ledte efter, men jeg vil klart anbefalede at lære at programere selv. Så kan i selv lave siden og få alle de funktioner i vil have med. Jeg taler ud fra erfaring når jeg siger det.

Ellers så prøv at kontakte forskellige webbureauer, de kan sikkert give jer et godt bud (:

Held og lykke!

Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 30. Nov 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Julie

Som allerede nævnt, så er det jo ikke helt omkostningsfrit at få lavet en hjemmeside fra bunden i første omgang, når man så i anden omgang ønsker særprægede funktioner, så bliver det endnu dyrere.

Det kan dog være at i er så heldige at nogen har en form for 'template' med de funktioner i søger, men for at det ikke skal blive for ensartet med andre der har samme template, ville du/i selvfølgelig enten skulle redigere heftigt i det selv, eller betale jer fra dette.

Template i sig selv kan variere fra meget lave beløb til meget høje beløb, i skal nok regne med minimum 600-800 kr. For et relativt template, hvis i derimod skal have siden lavet fra bunden, løber i hurtigt op i minimum 5.000 kr, og det er minimum, medmindre i anvender en meget 'billig' freelancer.

Når det kommer til hastighed, så afhænger det blot af det hosting i køber, og hvor højt et 'plan' af hosting i køber.

Henvend dig endeligt hvis du har yderligere spørgsmål, så vil jeg efter bedste velgående forsøge at besvare dem :)
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Omkring 500.000 kr , måske mere.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav en helt specifik krav specifikation og få bud fra minimum 5 mindre og 5 større webbureauer.

Det er dyrt .. det er møj dyrt. I nævner ikke noget i har styr på, så det gør det ikke umiddelbart let at vurdere. airbnb funktioner og uber betalingsløsning er en meget bred definition.

5.000kr. for et site med airbnb funktioner lyder hjernedødt billigt. 500.000 lyder som en mere rationel pris. Regn med i skal af med et beløb i den omegn, måske lidt under. Husk at regn markedsføring o.l. med. Som sagt, find ud af helt specifikt hvad i gerne vil have, og få en pris på det hele. I stedet for at få en pris på "et site lignende airbnb og uber".

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 30. Nov 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Umiddelbart er 5.000 kr, som du selv beskriver, hjernedødt billigt, det afspejler sig jo så også bare i kvaliteten.

Men nej, umiddelbart er det ikke helt umuligt at få en hjemmeside med nogenlunde funktioner som airbnb, fiverr er et reelt (men oftest også præget af meget dårlig kvalitet, samt for 'høje' priser set i øjet med den kvalitet der bliver leveret.) bud.

Jeg ville ikke anbefale at tage en billig løsning, men mange webshops o.lign. er trods alt startet som budget-løsninger, hvorefter man kan se hvorvidt 'produktet' i sig selv tiltaler nogen.

Ganske rigtigt, 500.000 kr. Er en rationel pris for skandinaviske løsninger, men de fås i den grad også i meget billigere format.

- Jeg ville nu ALDRIG konkretisere min idé med "Noget der ligner airbnb og uger" Ligesom Anders påpeger.

Hvis man ønsker en kopi af et såkaldt mærkevare, så afspejler det sig også med skyhøje priser.
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon Bech Sørensen:

Når det kommer til hastighed, så afhænger det blot af det hosting i køber, og hvor højt et 'plan' af hosting i køber.

Nej, det afhænger ikke blot af valget af udbyder og/eller hvad størrelse webhotel man tager - det afhænger virkelig også af sidens opsætning og hvor meget "bloat" der bliver smidt i løsningen.

Der er utallige af eksempler hvorpå at folk har smidt tusindevis af kroner i deres hosting løsninger, og det ingen forskel gør i hastighed, fordi at siderne er så elendigt lavet, at du ikke bare kan smide hardware efter problemet.

Det sjove er, at kigger på man sider generelt, så er det ret ofte de sider som man har købt billigt, der faktisk halter i form af hastighed.

Valg af hosting udbyder skal man selvfølgelig overveje, og det er ikke altid at en større 'plan' hos en udbyder faktisk giver meget hastighed, det kan godt være udbyderen oplyser at man får 8x CPU, men hvis CPUen på den server man bliver placeret på, allerede er overloaded, så hjælper dine 8x CPU ikke på din hastighed. Og samtidig skal man være opmærksom på at en sidevisning aldrig vil blive hurtigere end hvad en enkelt CPU kerne kan klare - så bruger du discount udbydere som oftest vælger low-frequency CPU'er med mange kerner (for at have hundredevis eller tusindevis af kunder per server), så vil din side også loade langsommere end hvis du vælger en udbyder med high-frequency CPU'er.

Men i sidste ende, alle sider er forskellige, og ikke altid at udbyderen faktisk har den store indflydelse på sidens hastighed.

Hvad angår hosting, så får man ret ofte hvad man betaler for. Betaler du for discount, så får du et discount produkt - enten i form af hastighed, stabilitet eller support - så må man som kunde gøre op med sig selv, hvad det er man ønsker at investere sine penge i.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Julie

Som mange andre er inde på her, så er det svært at sige hvad det kommer til at koste, men billigt er det helt afgjort ikke. Og udvikingen på sider som Airbnb, Uber osv stopper jo aldrig, men bliver ved med at koste.

Min anbefaling til jer er

  1. Find ud af hvad der er det absolutte minimum som i kan go-live med er, og få det lavet først - lad være med at drøm en masse andre funktionaliteter op før i har set at der er en faktisk efterspørgsel efter det - det er for ærgeligt at få brandt pengene af på features som I tænker er væsentlige, men som kunderne er ligeglade med
  2. Hvis I starter op, så skal I have en med der taler "Nørd" med på jeres side, én som kan holde jeres leverandør i ørerne, og vurdere om det i får også er det I betaler for, og om de priser mm I får står i rimeligt forhold til arbejdets omfang.
    Der er rigtigt mange dygtige webbureauer og freelancere derude, men mange er notorisk tidsoptimistiske, og ikke alle har er ordentlig forretningsmoral.

Mit anbefaling til jer, uden jeg kender mere til jeres behov, vil nok være at starte med en simpel Wordpress side, og så se hvorlangt i kan nå af den vej selv.

Anyway, Held og Lykke med det

//Morten

Tilmeldt 30. Nov 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for alt det feedback! Især for i har nævnt en masse ting, som vi ikke havde tænkt over, eller som vi ikke vidste, var noget vi skulle have øje for!
Kan høre jeg skal lige ind og se på nogle ting sager. Igen tak! :D
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)