Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan oprettelse af CVR-nr. gå ud over boligstøtte?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 18
Indlæg ialt: 12
Fra  MadeForU Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, jeg sidder og skal til og oprette et CVR-nr. men da jeg pt. står uden lejlighed har jeg ikke nogen adresse at sætte som virksomhedensadresse. Jeg har så en forældre, jeg kan sætte som firma adresse midlertidigt. Men nu tænkte vi så på, om det kunne gå ud over hendes boligstøtte og kontanthjælp hun pt. er på. Jeg der opretter virksomheden, og som kommer til at stå 100 procent for ejerskab er dog ikke på kontanthjælp eller andre ydelser, så det eneste som hun har med virksomheden at gøre, er at ''låne en adresse, i en måned eller to''

Ved i om dette vil kunne gå ud over hendes kontanthjælp og boligstøtte? Jeg har svært ved at finde et konkret svar, via google. Tak på forhånd! :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart  når hun ingen indtægter har så nej - MEN jeg vil slet ikke udelukke, at kontanthjælp specielt, kunne se det som at hun nok fordækt tjente penge på det. Jeg synes det er skidt valg at bruge en person med boligstøtte og værre - kontanthjælp, som adresse -selv om jeg tror dig hun intet får for det. Tilmed er du uden adresse- og next er at de tror i er samboede. 

Find noget familie eller andet - der ikke er på kontanthjælp - eller betal et kontorhotel for adresse service

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Nov 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved i hvert fald, at hvis du opretter CVR i din forælders navn så ryger kontanthjælpen. Det er altid bedst at ringe til kommunen eller sagsbehandleren.

Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 30. Nov 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Groht.

Utroligt som det er, så afhænger det ligeså meget af din kommune såvel som det afhænger af personen/personerne du snakker med i relation til dette.

Hidtil har jeg haft med 3-4 sager med relevans til dit spørgsmål at gøre, og i 2 af disse måtte de gerne oprette et CVR-nummer, hvoraf en af dem var på uddannelseshjælp oveni at hun fik boligstøtte.

De 2 andre fik et blankt nej, uden nogen dybere forklaring - Så vidt jeg ved i hvert fald.

En snak med kommunen er i hvert fald på sin plads.

Har du arbejdet med denne virksomhed længe?
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)