Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af underskud i holding

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er 2 ejere af et driftselskab og har hver vores holdingselskab med god kapital.
Hvis vi lukker vores fælles driftselskab og herefter opretter mit eget driftselskab - kan jeg så
fratrække skat ved underskud i det nye selskab og tilføre kapital skattefrit fra holding?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46702
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:30

ved ikke om jeg kan følge med. Hvis I lukker jeres drift - ved erklæring og der ikke er gæld - så kan underskud udnyttes - eller man kan måske fusionere drift og holding - men så skal du have fat i en revisor. Du kan så - når drift er lukket og evt provenu ført op i holding - bruge holding til at stifte et eget drift  men det kræver man ser holdings resultat og balance - for at svare korrekt. Du taler om - tilføre kapital skattefrit fra holding - men må mene - fri kapital, for den kapital du stiftede med vil jo være beskattet  og det er jo holding der skal stifte det ny drift for at det skal fungere - men det er ikke voldsomt let for mig at forstå - så gå god til en god revisor og læg regnskaberne frem og få et korrekt svar, frem vor gæt værk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Nov 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:44
Det har du nok ret i.
Tak
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)