Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg leje min grund ud til mit eget firma?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Nov 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino
Jeg er ved at starte en Hardball/Airsoft bane op hjemme på min egen grund. Til det formål, vil jeg bruge ca. 15.000m2 af min private grund, samt en bygning til omklædning og toilet. Kan jeg lave en regning til mit eget Cvr nr.? Det er på et nedlagt landbrug.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46702
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:04

Henrik kaasi:
Hej Amino
Jeg er ved at starte en Hardball/Airsoft bane op hjemme på min egen grund. Til det formål, vil jeg bruge ca. 15.000m2 af min private grund, samt en bygning til omklædning og toilet. Kan jeg lave en regning til mit eget Cvr nr.? Det er på et nedlagt landbrug.

her er den dårligste besparelse - ikke at gå til en revisor - for der er flere muligheder

Nej - umiddelbart kan du ikke bare bygge en bane og toilet og omklædning ved at sende regning til dit CVR landbrug - Det må du undersøge Dels tilladelser og så er der jo det, at bygninger ikke bare kan afskrives i dit landbrug men jo bliver en værdi, som går op med udgiften og ikke bare lige er et fuldt fradrag  -

Der er sikkert også tilladelser der skal opnås for at bruge landbruget til en sådan bane. her er det måske en jurist du skal have fat i.

Du skal også have undersøgt muligheder for så at leje - fra nye CVR af landbrugs CVR - hvor man kan sige det er lige så langt som det er bredt, da du jo får udgift det ene sted og indtægt det andet til skat - uden bundfradrag - erhverv til erhverv.

Endeligt må du se, om du KAN lave det i et og samme CVR (landbruget) eller hvad du kan få for fordele ved 2 CVR overhovedet - da det jo som nævnt vil være sådan, at det som er udgift i det ene, bliver indtægt til skat i det andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Nov 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:54

Der er ikke noget CVR på landbruget, det er ren privatejet. Jeg er ved at få tilladelser fra kommunen, samt politiet. Hvilket det kræver for at have en hardballbane. Det var mere, om der var noget privat indtægt, der ikke skulle betales skat af, ligesom med sommerhuse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46702
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:57

udlejning fra privat til erhverv er skattepligtigt uden bundfradrag - modsat sommerhuse og huse ved udlejning til private. Til erhverv er det skat fra krone 1- eneste fradrag er så % af grundskat og den type

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)