Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse af ægtefælle i selskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 39
Fra  ByPassion Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et selskab hvor det idag kun er mig selv der er ansat. Nu vil jeg gerne ansætte min ægtefælle til administrative opgaver og tester af software der udvikles.
Hun er idag ansat i en stilling på 30 timer og derfor vil jeg gerne ansætte hende 5 timer i ugen.

Jeg forstiller mig hun skal ansættes som funktioær på 20 timer /md men jeg har nogle spg.

Er der et minimum for arbejdsgiver betalt pension?
Hvordan i forhold til mediebeskatning. Hvis jeg ikke stiller udstyr til rådighed, slipper hun så for det via kontrakten med mig?

Hvad skal jeg specielt være opmærksom på?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Christensen:
Jeg forstiller mig hun skal ansættes som funktioær på 20 timer /md men jeg har nogle spg.

1
Er der et minimum for arbejdsgiver betalt pension?

2
Hvordan i forhold til mediebeskatning. Hvis jeg ikke stiller udstyr til rådighed, slipper hun så for det via kontrakten med mig?

1

Nej den er helt frivillig - Funktionærlov skal følges - feriepenge og ATP ligeså.

2

Der er ikke mediebeskatning hvis du stiller udstyr til rådighed i form af computer og internet der har forbindelse til firmaets internet og skal bruges i arbejdet. Dog skal momsen deles hvis hun har den hjemme og dermed forventes også at bruge computer privat

Telefon udløser skat af fri telefon - der er ægtefællerabat hvis I begge har fri telefon - igen - delt moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fredericia
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 39
Fra  ByPassion Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, det var lige hvad jeg skulle bruge.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)