Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sparing af jeres finansiering boligudlejningsportefølge

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Nordica Ejendomme Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger lidt sparing med andre der har boligudlejningsejendomme der kan 


Vi har idag 17 boliglejemål fordelt på 6 ejendomme som vi har finansieret udelukkende med kassekredit(1/3) og erhvervslån (2/3). Det fungerer egentlig rigtig fint, og min hidtidige opfattelse har været at det ikke har kunne betale sig at søge Realkredit finansiering på det da differencen næsten bliver ædt op af bidragssatsen til erhverv.   

Vi skylder 1.100.000 samlet i ejendommene og de er værdisat til 4.100.000. Til en rentesats på 5,75% på både kassekredit og erhvervslånet.

Men da jeg var til kursus igår hos Danske udlejere var jeg i dialog med et par andre som gav udtryk for noget bedre aftaler, bl.a. gennem prioitetslån. Her snakket vi mellem 1-2%.  Det giver jo da lige en god omgang tandsmør i besparelse.    

Men hvad har i andre udlejere?

Tilmeldt 12. Dec 14
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Bidragssats og rente på realkredit vil ikke komme i nærheden af det du betaler nu.

Realkredit er dog lidt mindre fleksibelt, særligt ved sampant, så det kommer lidt an på hvor ofte der er udskiftning i porteføljen mv.

Uanset om det er prioritetslån eller realkredit, vil det være en fordel om der er gemt stempelsfgift fra tidligere pantsætninger, således der kan søges refusion.

Er dette ikke muligt, og har du stor udskiftning i ejendommene og/eller en kort tidshorisont, vil det være ok at bibeholde nuværende finansiering.

Er det modsatte tilfældet, vil det med stor sandsynlighed være fordelagtigt med realkredit eller prioritetslån.

Tilmeldt 12. Aug 15
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth, 

må man spørge, hvor du får en rentesats på 5,75% 

God aften!

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

5,75%!? Det MÅ kunne gøres bedre!

Jeg køber ejendomme, som jeg istandsætter med videresalg for øje.

Jeg lægger 20% udbetaling, og finansierer selv istandsættelsen. De sidste 80% har jeg som kassekredit på 3,5% med ca 10k i stiftelsesomkostninger.
Jeg kautionerer selvfølgelig selv for lånene, og får så lavet et pantsætningsforbud i stedet for tinglysning af lånet. Det sparer man en del penge på.

Kunne det bruges til noget?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bankfinansiering er en kortsigtet løsning, som formentlig i de fleste tilfælde godt kan konkurrere med realkreditten for nuværende.
Det giver rigtig god mening hvis ejendommen købes med videresalg for øje.
Ønsker man derimod at beholde ejendommen og fastlåse sine finansieringsomkostninger på langt sigt, skal man som hovedregel vælge realkreditfinansiering.

vh.

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Tilmeldt 12. Aug 15
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtig med realkreditten, udfordringen er at ejendomme i udkantsdanmark af uheldige årsager ikke umiddelbart kan finansieres vha realkredit..
Her er banklån muligvis den eneste vej?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Nordica Ejendomme Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige til opfølgning er vi ved at opnå realkredit i 2 af vores ejendomme til trods for at de ligger i ydreområder. Forudsætningen herfor er at de vurderes til +1.000.000 og at de drifter +5%.

Tilmeldt 12. Aug 15
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtig fedt!

Hvilken bank er her tale om?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)