Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EU cvr nr. og DK cvr. nr. findes ikke - hvad gør jeg

Side 5 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Pythonrap:
vedkommende ikke har skrevet moms på, men henviser til reverse charge, så bliver jeg da lidt forvirret.

Det er vel egentlig kun sælgers ansvar at han ikke opkræver moms - tvivler på det kan blive dit problem.

Det kan sagtens gå hen at blive købers problem. Det er en udbredt misforståelse, at køber bare blindt kan stole på en leverandørfaktura. Hvis man ved (eller burde vide) at en leverandørfaktura er forkert kan man komme i en situation hvor man eksempelvis kan blive nægtet fradrag i købsmomsen.

 

I det konkrete tilfælde hvor der er sammenfald mellem leverandør og kunde er man jo ikke i god tro omkring indholdet af leverandørfakturaen, når man ved kundens registrering måske ikke er korrekt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig - hvis man har god grund til at fomode der er noget moms galt med en leverandørs faktura - så kan man være medskyldig - Men ellers også enig i, at man jo ikke er forpligtet til at checke momsnumre for sine leverandører - Først hvis man har en klar mistanke eller endnu værre, begynder at vide, at man er med til noget momssvindel - ja så kan man givet komme galt af sted
(En momssvindel som man godt nok intet har ud af selv som udgangspunkt - med mindre det har sænket den samlede pris - for sådan foregår meget sort håndværkerarbejde, man sparer momsen uden regning og - nej jeg siger altid nej tak og vil ha faktura)

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Det kan sagtens gå hen at blive købers problem

Der er jo også derfor, at jeg checkede nu da jeg skal lave faktura den anden vej.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Enig - hvis man har god grund til at fomode der er noget moms galt med en leverandørs faktura - så kan man være medskyldig - Men ellers også enig i, at man jo ikke er forpligtet til at checke momsnumre for sine leverandører - Først hvis man har en klar mistanke eller endnu værre, begynder at vide, at man er med til noget momssvindel - ja så kan man givet komme galt af sted
(En momssvindel som man godt nok intet har ud af selv som udgangspunkt - med mindre det har sænket den samlede pris - for sådan foregår meget sort håndværkerarbejde, man sparer momsen uden regning og - nej jeg siger altid nej tak og vil ha faktura)

vh John hannover

John, du har haft et indlæg omkring dette og fysisk varer og vareydelse. Den kan jeg ikke finde. Den som jeg startede omhandler arme og ben. Fysisk arbejde udført i DK. Ejer har en lejlighed i DK, som benyttes.

Side 5 ud af 5 (44 indlæg)