Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver jeg den gode leverandøraftale?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Sep 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer 

Min kone og jeg har besluttet at lave en webshop. Vi har tænker at det skal være en stille organisk opstart, men på sigt kunne vi godt tænke os at gøre det til en levevej. Vores nuværende situation tillader nemlig at vi kan "eksperimentere" ved siden af vores faste indtægter. 

Vi har en række klare fordele: 

- Jeg er uddannet Multimediedesigner og kan derfor lave meget af det grafiske selv

- Jeg er også uddannet Kontorassistent med speciale i offentlig administration 

- Hun er uddannet Finansøkonom 

- Vi har en konceptudvikler med på vognen som har gjort sig erfaringer i webshops og er en haj til SEO

- Den branche vi har valgt ser ud til at være relativt åben 

- Vi elsker at arbejde 

- Vi har passion for branchen. 

Så har vi en klar synlig ulempe: 

- Ingen af os har erfaringer med at lave leverandøraftaler! 

Vi har afsøgt de gængse kinasider osv. og fundet en fin produktportefølje til en start. Vi har lavet en række kalkulationer med told osv. osv. osv. osv. 

og konkluderet at vi godt vil kunne hjemtage varene og begynde salg når shoppen osv. er klar. Men lad os nu bare se det i øjenene. Vi ønsker ikke at være en shop der sælger klamphuggeri fra Kina. 

Tværtimod har vi fundet nogle leverandører i primært Holland og Tyskland, som har produkter der passer ind i det vi efterspørger. 

Hvad er problemet så? 

Jo vi er i den tidlige opstartsfase og disse leverandører angiver på deres hjemmeside en række krav til deres B to C kunder - naturligt nok. 

Vi har talt om at starte med at bestille et varelager fra Kina på en 40-50 forskellige produkter og derefter sætte shoppen op. Ikke som en dropshipper, men 
med et rigtigt varelager som kan ramme slutkunden indenfor en dags tid.