Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver jeg den gode leverandøraftale?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Sep 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer 

Min kone og jeg har besluttet at lave en webshop. Vi har tænker at det skal være en stille organisk opstart, men på sigt kunne vi godt tænke os at gøre det til en levevej. Vores nuværende situation tillader nemlig at vi kan "eksperimentere" ved siden af vores faste indtægter. 

Vi har en række klare fordele: 

- Jeg er uddannet Multimediedesigner og kan derfor lave meget af det grafiske selv

- Jeg er også uddannet Kontorassistent med speciale i offentlig administration 

- Hun er uddannet Finansøkonom 

- Vi har en konceptudvikler med på vognen som har gjort sig erfaringer i webshops og er en haj til SEO

- Den branche vi har valgt ser ud til at være relativt åben 

- Vi elsker at arbejde 

- Vi har passion for branchen. 

Så har vi en klar synlig ulempe: 

- Ingen af os har erfaringer med at lave leverandøraftaler! 

Vi har afsøgt de gængse kinasider osv. og fundet en fin produktportefølje til en start. Vi har lavet en række kalkulationer med told osv. osv. osv. osv. 

og konkluderet at vi godt vil kunne hjemtage varene og begynde salg når shoppen osv. er klar. Men lad os nu bare se det i øjenene. Vi ønsker ikke at være en shop der sælger klamphuggeri fra Kina. 

Tværtimod har vi fundet nogle leverandører i primært Holland og Tyskland, som har produkter der passer ind i det vi efterspørger. 

Hvad er problemet så? 

Jo vi er i den tidlige opstartsfase og disse leverandører angiver på deres hjemmeside en række krav til deres B to C kunder - naturligt nok. 

Vi har talt om at starte med at bestille et varelager fra Kina på en 40-50 forskellige produkter og derefter sætte shoppen op. Ikke som en dropshipper, men 
med et rigtigt varelager som kan ramme slutkunden indenfor en dags tid. 

Men helt ærligt.. Denne første produktportefølje vil blot være et skalkeskjul for at kunne påvise overfor de store leverandører, at vi har en shop kørende. 

Skal vi overbevise leverandørerne på en mail? Skal vi ringe til dem? Skal vi tage ud på de messer de er på? 

Har i nogle erfaringer med denne problemstilling? 

På forhånd tak! 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig er det altså noget uklar om i vil købe i Kina eller Tyskland/Holland? 

Hvad er det for nogen krav leverandøren stiller til deres B2C kunder?  er der tale om kendte mærkevare? 

Ravn

Tilmeldt 22. Sep 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn 

Vi kan godt forstå det er uklart for dig hvor vidt vi vil købe i Kina, eller Tyskland/Holland. 

Det er det nemlig også for os og derfor er det vigtigt i vores strategiske overvejelse som beskrevet i indlægget. 
Der er ikke tale om kendte mærkevarer (måske kan dette på sigt komme på tale). 

Der er forskellige krav fra virksomhed til virksomhed. Nogle er strikse med branchekoder osv. Andre vil gerne se den hjemmeside man sælger fra og her er vi nok mest bange for er det image vi viser overfor leverandøren og spørgsmålet er i virkeligheden nok også baseret på hvornår det er optimalt at tage kontakt. 

Vi tænker vel at det er optimalt at "vise sig fra vores bedste side", men vi føler at vi står med en byld der er lidt svær at presse hul på. 

Vi kunne jo fylde shoppen med nogle ting fra Kina og det kunne fra en europæisk leverandørs side få os til at se useriøse ud. 
Derimod har vi tænkt tanken at det måske heller ikke giver nogen mening slet ikke at kunne fremvise noget. 

Måske det i virkeligheden handler om at vi skal tage os sammen og prøve at skrive nogle mails ud til de her leverandører omkring hvad der skal til. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Charterfar:
Måske det i virkeligheden handler om at vi skal tage os sammen

Ja det gør det da vist ;-)

Hvis det er muligt så start med at opsøge leverandørerne på en messe - et fysiks møde er altid det bedste, så folk kan se jer an og i kan tale jeres sag.

Er et messebesøg ikke muligt så ring til firmaerne og få kontakt info på den alsvarlige for eksport kunder, kontakt vedkommende via telefon eller mail.

Tilmeldt 22. Sep 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn 

Tusinde tak for feedback! 

Vi må prøve ad :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Charterfar:
Vi må prøve ad :)

Jeps der er jo sådan set ikke andet at gøre end at tage springet.

Held og lykke

Ravn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)